Zysk operacyjny wyniósł 17 mln euro wobec 13,9 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 79,8 mln euro wobec 75,3 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 80,7 mln euro wobec 75,9 mln euro zysku rok wcześniej.

Marża EBITDA spadła o prawie 2 pkt proc. r/r do 12,8%, na co wpływ miała znaczna presja na koszty, podała spółka.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 621,2 mln euro w I kw. 2023 r. wobec 507 mln euro rok wcześniej.

"Kwartalne przychody Grupy AmRest osiągnęły 621,2 mln euro, co jest najlepszym wynikiem pierwszego kwartału w historii Grupy. Wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku wynosi 22,5%, a porównywalny wskaźnik sprzedaży w sklepach własnych wyniósł 117. Wyniki sprzedaży były napędzane przez dalszy postęp w liczbie transakcji, co potwierdza liczba porównywalnych transakcji w sklepach własnych na poziomie 107 oraz aktywnym zarządzaniem przychodami, w tym podwyżkami cen, które były konieczne, aby złagodzić skutki kryzysu cen, które były niezbędne do złagodzenia silnej presji kosztowej" - czytamy w raporcie.

Reklama

Nakłady na inwestycje

W I kw. 2023 r. AmRest otworzył 17 restauracji (8 w Europie Wschodniej i Centralnej, 5 w Europie Zachodniej i 4 w Chinach). Ponadto 12 lokali zostało zamkniętych w ramach optymalizacji portfolio.

"Capex w tym okresie wyniósł 28,5 mln euro, co oznacza wzrost o 12 mln euro w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku, ponieważ inwestycje w renowację restauracji i digitalizację przyspieszyły" - czytamy dalej.

AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)