Zysk operacyjny wyniósł 2,92 mln zł wobec 0,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 34,45 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 41,9 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 1,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,73 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 102,95 mln zł w porównaniu z 113,32 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Maxcom za trzy kwartały 2023 roku wyniosły 102 946 tys. zł i były niższe o 9% w stosunku do porównywalnego okresu 2022 roku, co jest wynikiem w głównej mierze zmian zasad konsolidacji spółek Comtel Group, które na dzień 30.09.2023 roku konsolidowane były metodą praw własności, a na dzień 30.09.2022 roku metodą pełną" - czytamy w sprawozdaniu.

Reklama

"Sprzedaż produktów oferowanych przez Grupę realizowana jest zarówno w kraju, jak i za granicą. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach ogółem kształtował się na poziomie 49%. W ciągu 9 miesięcy 2023 roku Grupa zrealizowała zysk na działalności operacyjnej w wysokości 4 636 tys. zł. Spółka wypracowała ujemny wynik na działalności finansowej w wysokości 2 589 tys. zł, na co wpływ w głównej mierze miały koszty finansowania zewnętrznego oraz różnice kursowe. Grupa odnotowała zysk netto za 9 miesięcy 2023 roku w wysokości 1 436 tys. zł" - czytamy również.

Wzrost sprzedaży jest efektem pozyskania przez spółkę nowych dużych odbiorców za granicą, w tym dużych operatorów telekomunikacyjnych. Spółka ponadto rozszerzała asortyment sprzedawany przez dotychczasowych klientów. W ocenie zarządu będzie to miało pozytywne przełożenie na wzrost sprzedaży w kolejnych okresach, podano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 0,28 mln zł wobec 1,74 mln zł straty rok wcześniej.

Maxcom jest dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych - tradycyjnych aparatów telefonicznych dedykowanych określonym grupom odbiorców - zwłaszcza seniorom. Spółka rozwija inne linie biznesowe wpisujące się w trendy zdrowego stylu życia i elektromobilności, jest także wyłącznym dystrybutorem marki globalnej marki nowoczesnych smartfonów Meizu. Maxcom zadebiutował na GPW w 2017 r.

(ISBnews)