Niemcy rzucają wyzwanie Tesli. Oto elektryczny E-Tron od Audi [ZDJĘCIA]
W jaskini lwa (Tesli) Audi zaprezentowało swój pierwszy, w pełni elektryczny crossover E-Tron, który ma trafić do salonów jeszcze w tym roku. Pokaz odbył się w tym samym miesiącu, w którym dwa tygodnie temu Mercedes-Benz ujawnił swój elektryczny crossover model EQC, a kilka dni wcześniej BMW zaprezentowało kolejny koncepcyjny model Vision iNEXT.
W jaskini lwa (Tesli) Audi zaprezentowało swój pierwszy, w pełni elektryczny crossover E-Tron, który ma trafić do salonów jeszcze w tym roku. Prezentacja odbyła się w tym samym miesiącu, w którym dwa tygodnie temu Mercedes-Benz ujawnił swój elektryczny crossover model EQC, a dwa dni wcześniej BMW zaprezentowało kolejny koncepcyjny model Vision iNEXT.
1
E-Tron to dla Audi nowy początek, pod warunkiem, że model okaże się popularny wśród klientów. Marka planuje wypuścić dwa kolejne modele elektryczne do 2020 roku. E-Tron w dużej mierze opiera się na własnej technologii, podczas gdy Volkswagen, spółka matka Audi, aby obniżyć koszty dąży do głębszej współpracy z siostrzaną marką Porsche, szczególnie w dziedzinie rozwoju samochodów elektrycznych.
Audi poinformowało, że planuje wprowadzić w sumie 12 w pełni elektrycznych pojazdów na swoich głównych rynkach do roku 2025. Do tego czasu modele i hybrydy Audi będą stanowiły około jednej trzeciej globalnych dostaw.
Bloomberg / David Paul Morris
2
W przyszłym roku do E-Trona dołączy nowa wersja modelu Sportback, a następnie wiele innych pojazdów obejmujących wszystkie główne segmenty - od kompaktowych pojazdów, po ekskluzywne limuzyny. Nowy koncepcyjny model E-Tron GT ma zostać zaprezentowany na pokazie w Los Angeles w listopadzie.
Jednak czy to wystarczy żeby zagrozić dominacji Tesli? Pomimo ambicji Audi, Porsche, BMW, Mercedesa czy innych, przed 2020 rokiem Tesla stanie przed niewielką bezpośrednią konkurencją, uważa Toni Sacconaghi, analityk z Sanford C. Bernstein Co.
Bloomberg / David Paul Morris
3 Luksusowe pojazdy elektryczne wchodzące obecnie na rynek są w przeważającej mierze wyceniane, na podobnym poziomie jak samochody Tesli Model S sedan i crossover Model X. Ale firma Muska coraz bardziej zbliża się do rynku masowo-luksusowego, najpierw ze swoim mniejszym sedanem Model 3 i ostatecznie z crossoverem Model Y.
Bloomberg / David Paul Morris
Reklama
Reklama