Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

FSO - historia fabryki samochodów na Żeraniu (zdjęcia)

25 września 2014, 05:05
Warszawa – 6 listopada 1951 roku z hali montażowej nr 1 fabeyki na Żeraniu wyjechała pierwsza Warszawa M-20 zmontowana z części przywiezionych z ZSRR. Tym samym rozpoczęła się powojenna historia polskiej motoryzacji i era produktów z FSO, trwająca 50 lat. Początkowo plany produkcji Warszawy M-20 zakładały montaż 25 tys. sztuk rocznie, ale nigdy nie zostały osiągnięte. Łącznie wyprodukowano 254,4 tys. sztuk tej marki. Ostatnia Warszawa zjechała z taśm montażowych FSO 30 marca 1973 roku.
Warszawa – 6 listopada 1951 roku z hali montażowej nr 1 fabeyki na Żeraniu wyjechała pierwsza Warszawa M-20 zmontowana z części przywiezionych z ZSRR. Tym samym rozpoczęła się powojenna historia polskiej motoryzacji i era produktów z FSO, trwająca 50 lat. Początkowo plany produkcji Warszawy M-20 zakładały montaż 25 tys. sztuk rocznie, ale nigdy nie zostały osiągnięte. Łącznie wyprodukowano 254,4 tys. sztuk tej marki. Ostatnia Warszawa zjechała z taśm montażowych FSO 30 marca 1973 roku. / DGP
Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu rozpoczęła produkcję w latach 50. Jej pierwszym „dzieckiem” była Syrenka. Przez lata wyprodukowała tysiące modeli, od Polonezów i Daewoo po Chevroleta. Teraz wraz z przejęciem przez kanadyjską Magnę „przerzuci się” na bardziej luksusowe auta. Oto historia legendarnych zakładów FSO.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej