"Na podstawie danych z początku roku możemy oczekiwać dwucyfrowego wzrostu w całym roku, ale może one być nieco mniejszy niż dynamiki osiągnięte w 2013 (przychody wzrosły o ok. 28% r/r), gdyż zwiększyliśmy skalę działania i mamy wysoką bazę porównawczą" - powiedział dyrektor sprzedaży Kaida Xie podczas spotkania z dziennikarzami.

Dyrektor finansowa spółki Hongyan Dai dodała, że wciąż widzi potencjał do wzrostu marży brutto, która wyniosła 37,6% w 2013 r. Stwierdziła, że dzięki ekonomii skali i relatywnie niewielkiemu zatrudnieniu nie obawia się wpływu presji płacowych na rentowności.

Według słów przedstawicieli zarządu, przyszłe dynamiki wzrostu wyników będą również zależne od stopnia zaangażowania mocy produkcyjnych, które dzięki zakończeniu pierwszej fazy inwestycji zostaną zwiększone docelowo do poziomu ok. 50% na przełomie 2014/2015.

Kaida Xie dodał, że Peixin skupia się na rozwijaniu bezpośredniej sprzedaży eksportowej, która oferuje lepsze marże od sprzedaży przez pośredników. Podtrzymał, że głównym rynkiem zbytu dla chińskiej firmy są przede wszystkim kraje szybko rozwijające się jak szczególnie Indie.

Reklama

"Rynek chiński pozostaje oczywiście dla nas bardzo ważny i chcemy nadal zwiększać nasze udziały rynkowe" - zaznaczył dyrektor sprzedaży spółki.

W kwestii rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji, przedstawiciele spółki wskazali, że prezes Peixin prowadzi rozmowy mające na celu uzyskanie zgód administracyjnych. Jednocześnie spółka szykuje się do pozyskania finansowania na realizację programu inwestycyjnego (głównie zakup ziemi i budowa fabryki) poprzez emisję akcji. Akcjonariusze spółki mają decydować 24 kwietnia o emisji do 4 mln akcji bez prawa poboru.

Grupa jest producentem maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku. Sprzedaje swoje produkty pod marką "Peixin". Dzielą się one na cztery główne kategorie: maszyny do produkcji pieluch, maszyny do produkcji podpasek, maszyny do produkcji chusteczek higienicznych i inne maszyny. Zakład produkcyjny Peixin znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Peixin zadebiutował na warszawskiej giełdzie w październiku 2013 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 59,41 mln euro w 2013 r.