"Zdecydowaliśmy się na przystąpienie do konsorcjum, ponieważ wierzymy w potencjał tej marki" - powiedział Polić, cytowany przez "Parkiet".

"W naszej opinii Radenska zasługuje na to, by stać się synonimem wody mineralnej w Europie Południowo-Wschodniej" - powiedział Marian Sefcovic, dyrektor sprzedaży w Kofoli, który jest odpowiedzialny za tę transakcję, cytowany przez gazetę.

"P" podał, że według wstępnych szacunków ubiegłoroczne przychody Radenskiej sięgnęły 31 mln euro, a EBITDA 4,7 mln euro. Rok wcześniej było to odpowiednio: 30,8 mln euro oraz 4,1 mln euro.

Gazeta przypomina, że wcześniej zagraniczne media donosiły, że oprócz Kofoli wśród potencjalnych nabywców jest również amerykańska Coca-Cola poprzez jej europejską część Coca-Cola Hellenic. "Nie wiadomo, czy wciąż jest w grze. Natomiast strona sprzedająca to borykający się z głębokimi problemami finansowymi koncern Pivovarna Laško. Chce uzyskać za Radenską jak najwyższą cenę, by móc zmniejszyć swoje zadłużenie" - czytamy dalej.

Reklama

Kofola sygnalizuje, że sojusz z rodziną Polić może zaowocować dalszymi przejęciami. "Chodzi o akwizycje w sąsiednich państwach" - zapowiedział Sefcovic.

Działalność Grupy Kofola S.A. koncentruje się na produkcji napojów w pięciu segmentach branżowych: napoje gazowane, napoje niegazowane, wody mineralne, syropy oraz napoje niskoalkoholowe. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1016 mln zł w 2013 r.