Zysk operacyjny wyniósł 69,58 mln zł wobec 84,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4288,74 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 4198,97 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 50,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 72,31 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8010,10 mln zł w porównaniu z 8062,82 mln zł rok wcześniej.

"EBITDA wyniosła w II kwartale niespełna 101 mln zł (spadek o 10,5% r/r), a w całym I półroczu 2014 r. przekroczyła 142 mln zł (-12,6% r/r). Spadek EBITDA wynika m.in. z wyraźnego wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu oraz niższej efektywności logistyki Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) do czasu pełnej integracji systemów logistycznych tego formatu i Delikatesów Centrum" - czytamy w komunikacie spółki.

Reklama

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2014 r. wyniósł 196,90 mln zł wobec 42,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.