Wnioski o świadczenie w wysokości 300 zł z programu "Dobry start" można składać od 1 lipca.

W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane na rachunek bankowy.

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska poinformowała, że Zakład przelał już ponad 60 mln zł w ramach programu "Dobry start". Zapewniła, że ZUS bardzo dobrze radzi sobie z nowym zadaniem.

"Przy wdrażaniu programu +Dobry start+ skorzystaliśmy z naszego doświadczenia. Dlatego przy obsłudze świadczenia postawiliśmy na elektronizację i automatyzację. Dzięki temu mogliśmy maksymalnie odciążyć pracowników ZUS. Przy obsłudze programy pracuje stosunkowo niewiele osób" - wskazała prezes ZUS.

Reklama

"Pieniądze w ramach programu przelewane są na bieżąco. W poniedziałek ZUS przekazał na konta kolejną transzę środków. Staramy się, aby rodzicie i opiekunowie otrzymali wsparcie w ramach programu tak szybko, jak to możliwe" - podkreśliła profesor Uścińska.

Wnioski o wsparcie można składać do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).