Chcesz przyciągnąć zdolnych millenialsów? Oto błędy, których musisz unikać
Millenialsi to pokolenie osób urodzonych pomiędzy rokiem 1980 a 2000. Już dziś osoby z tych roczników zaczynają dominować na rynku pracy, a w przyszłości ich znaczenie wzrośnie. Pomimo krytyki płynącej od przedstawicieli starszych pokoleń, firmy, które chcą stabilnie funkcjonować w przyszłości, prędzej czy później będą musiałby zwrócić się w stronę potrzeb pokolenia millenialsów. Tymczasem wiele przedsiębiorstw już dziś popełnia błędy, które zniechęcają millenialsów. Elizabeth Dukes na łamach serwisu inc.com podpowiada, jakich błędów unikać, jeśli chcemy przyciągnąć zdolnych millenialsów.
Millenialsi to pokolenie osób urodzonych pomiędzy rokiem 1980 a 2000. Już dziś osoby z tych roczników zaczynają dominować na rynku pracy, a w przyszłości ich znaczenie wzrośnie. Pomimo krytyki płynącej od przedstawicieli starszych pokoleń, firmy, które chcą stabilnie funkcjonować w przyszłości, prędzej czy później będą musiałby zwrócić się w stronę potrzeb pokolenia millenialsów. Tymczasem wiele przedsiębiorstw już dziś popełnia błędy, które zniechęcają millenialsów. Elizabeth Dukes na łamach serwisu inc.com podpowiada, jakich błędów unikać, jeśli chcemy przyciągnąć zdolnych millenialsów.
1 Z badań wynika, że pokolenie osób urodzonych w latach 1980-2000 bardzo ceni sobie bezpośrednią komunikację i szczere sygnały zwrotne. Jeśli tylko otrzyma je od swoich przełożonych, wówczas jest gotowa im zaufać (74 proc. badanych). Jeśli natomiast menedżerowie nie potrafią komunikować się w bezpośredni sposób, a do tego narzucają sztywne hierarchie i utrudniają przepływ informacji, to efekt jest odwrotny.
Bloomberg
2 Dla wielu przedstawicieli starszych pokoleń komputer czy Internet wciąż są postrzegane jako narzędzia rozrywki, a smartfon to kolejny wyrafinowany gadżet. Dla pokolenia millenialsów, które dorastało wśród nowych technologii, podejście takie jest często zupełnie obce. O ile rzeczywiście w pewnej mierze komputer czy Internet jest dla nich narzędziem rozrywki, to w znacznie większej mierze narzędzia te są nieodłącznymi elementami ich życia. Nowoczesne urządzenia stanowią dla nich naturalne środowisko pracy. Jeśli pracodawca tego nie zrozumie i na siłę będzie obstawał przy swojej pokoleniowej niechęci wobec technologii, wówczas najzdolniejsi millenialsi wybiorą inne, bardziej nastawione na technologie miejsca pracy.
ShutterStock
3 Dużym problemem dla millenialsów jest istnienie takiej kultury pracy, która stoi w sprzeczności z ich potrzebą wolności. Dla pokolenia osób urodzonych w latach 1980-2000 możliwość realizacji własnych wartości, życia według własnych zasad może być kluczowym czynnikiem, decydującym o zainteresowaniu daną firmą. Dla millenialsów wolność stylu życia, dzielenie miejsca pracy czy podejmowanie inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu to nie tylko puste hasła.
ShutterStock
4 Pokolenie millenialsów nie boi się głośno krytykować. Jeśli zauważą braki w funkcjonowaniu firmy, zwrócą na nie uwagę i poinformują przedstawicieli firmy. Zadanie to ułatwia powszechny dostęp do Internetu oraz platformy, gdzie klienci mogą wyrażać swoje opinie. Jeśli dana firma jest obarczona zbyt dużym bagażem niekorzystnych opinii, wielu potencjalnych pracowników z pokolenia millenialsów może ją omijać szerokim łukiem. Podobny negatywny efekt firma może osiągnąć poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej, do której nie jest dobrze przygotowana. Millenialsi bardzo szybko wychwycą te niedociągnięcia, co może zaważyć na ich wyborze odpowiedniego pracodawcy.
ShutterStock
5 Choć brak możliwości awansu jest czynnikiem zniechęcającym dla pracowników ze wszystkich pokoleń, to w przypadku millenialsów ma on jeszcze większe znaczenie. To ambitne pokolenie oczekuje od pracodawców przedstawienia jasnej ścieżki potencjalnego awansu. Millenialsi chcieliby wiedzieć, jakie plany wiąże z nimi dana firma. W przeciwnym razie swoje zaangażowanie uznają za stratę czasu i zaczną szukać bardziej perspektywicznego miejsca pracy.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama
Reklama