Jak donosi Financial Times, firma nie tylko zdecydowała się zmniejszyć ilość modelu Pro, ale też wstrzymać na razie prace nad podstawowym modelem. Jego prezentacja była planowana na 2025 r., ale teraz nie wiadomo kiedy i czy w ogóle nastąpi.

FT powołuje się na informatorów związanych z Apple i chińską firmą Luxshare. To ona jest odpowiedzialna za produkcję urządzenia. Ma doświadczenie w pracy z Apple, bo odpowiada m.in. za AirPodsy i niektóre modele MacBooków.

ikona lupy />
Apple Vision Pro / Materiały prasowe
Reklama

Gdzie poza USA będą sprzedawane gogle Vision Pro?

Tymczasem Mark Gurman z Bloomberga poinformował, że pierwszymi rynkami poza USA, na których będą sprzedawane Apple Vision Pro, są Wielka Brytania i Kanada. W Stanach ich debiut ma nastąpić na początku, a na innych rynkach pod koniec 2024 r.

Kolejnymi krajami, w których będzie można kupić to urządzenie są: Francja, Niemcy, Australia, Chiny, Hongkong, Japonia i Korea.

Zostanie właścicielem gogli nie będzie proste, bo nie chodzi tylko o cenę, która ma wynosić 3500 dol. Według Gurmana Apple będzie umawiać kupujących na indywidualne spotkania. Pracownicy firmy ocenią podczas niego, czy urządzenie jest odpowiednie dla klienta. Zostaną oni poproszeni o przedstawienie wcześniej badań wzroku i ewentualnych recept okulistycznych, tak by firma mogła przygotować odpowiednie wkładki do soczewek.

Aplikacja na iPhone'a do skanowania twarzy

Firma ma również przygotować aplikację na iPhone'a do skanowania twarzy. Dzięki niej Apple będzie mogło przygotować akcesoria w odpowiednim rozmiarze. Przy samym zakupie wszystkie pomiary zostaną powtórzone, ale już za pomocą specjalnej maszyny – informuje Gurman.

ikona lupy />
shutterstock

Sprzedaż odbywać się będzie w specjalnie wyznaczonych strefach w sklepach Apple. Docelowo urządzenie będzie dostępne we wszystkich 270 lokalizacjach w USA, ale jako pierwsi nabyć je będą mogli mieszkańcy Nowego Jorku i Los Angeles.

Firma nie przewiduje współpracy z zewnętrznymi sprzedawcami co najmniej do 2025 roku. Wszystko przez złożoną logistykę łańcucha dostaw i szkolenie personelu związane z obsługą urządzenia i doradzaniem klientom.

źródło 1,2