Według danych zebranych przez portal porównawczy ubezpieczeń samochodowych, najczęściej samozapłon notowano w pojazdach typu hybrydy plug-in i hybrydowo-elektrycznych. Auta z takim zasilaniem płonęły częściej niż wszystkie inne rodzaje napędów. W tym segmencie odnotowano 3474 pożary na 100 000 sprzedaży. Na drugim miejscu znalazły się samochody napędzane benzyną lub olejem napędowym, podczas gdy w 2021 r. spaliło się tylko 25 pojazdów BEV na 100 000 sprzedaży.
Jest jeszcze inna statystyka. W ubiegłym roku Hyundai i Chevrolet wycofały ponad 150 000 pojazdów BEV z powodu możliwego zagrożenia pożarowego związanego ze zużytymi akumulatorami. Jednak liczba ta blednie w porównaniu z samochodami z silnikami spalinowymi. W 2021 r. ze względu na możliwość zwarcia elektrycznego Hyundai wycofał 430 000 szt. modelu Elantra, a inni producenci wycofali w sumie około 1,1 miliona samochodów napędzanych gazem.
W 2020 r. w Stanach Zjednoczonych sprzedano 761 100 samochodów z hybrydowymi lub w pełni elektrycznymi układami napędowymi, z czego 240 053 sklasyfikowano jako pojazdy typu BEV. W sumie sprzedaż detaliczna nowych samochodów wyniosła w tym samym roku 3,4 mln sztuk.