Jak wynika z rankingu stastista.com, opartego na danych zebranych przez firmę Dewesoft, połowa najbardziej wydajnych modeli jest budowana przez firmy chińskie i tajwańskie.

Na czele tego zestawienia tuż za dwoma modelami Lucid, znalazł się Bordrin iEV7 z szacowanym zasięgiem 438 mil. Niestety firma z Nanjing nie zbierze żadnych nagród za trzecie miejsce na tej liście, ponieważ została zlikwidowana na początku 2021 roku, zaledwie pięć lat po jej powstaniu. Kolejne pozycje na tej liście to model a-T 653S tajwańskiego producenta samochodów Arcfox oraz luksusowa limuzyna Venere Gran Turismo zbudowana przez LVCHI - oba mają zasięg 408 mil.

Reklama

Tesla, zdecydowanie najbardziej znana firma w segmencie aut EV, ledwo plasuje się w pierwszej ósemce. Model S z zasięgiem wynoszącym 405 mil znalazł się na siódmym miejscu w tym zestawieniu.

Chociaż poniższy ranking oferuje przybliżony obraz wydajności poszczególnych modeli, warto również przyjrzeć się bliżej poziomom zużycia energii. Na przykład porównanie Air Dream R AWD i Modelu S, podkreśla przewagę aut Lucid. Modele amerykańskiego producenta elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Newark wyposażone są w akumulator 118 kWh, który oferuje zasięg 4,4 mil na kWh, Tesla z akumulatorem 100 kWh pozwala na przejechanie około 4,1 mil na kWh.

Niestety dla firmy Lucid ocena efektywności nie przekłada się na sukces finansowy. W 2021 r. dochód netto Tesli wyniósł 5,5 mld USD, podczas gdy Lucid, który wszedł na giełdę w lipcu 2021 r., odnotował stratę netto w wysokości 2,6 mld USD.

Ranking zasięgów aut elektrycznych / statista.com