Producent Modelu 3 zarejestrował sprzedaż 39 650 pojazdów w kwietniu, o 78 proc. mniej niż w marcu - wynika z raportu Dan Levy, amerykańskiego analityka samochodowego Credit Suisse, opublikowanego w środę. Udział Tesli w globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych spadł do 10 proc. z 27 proc., napisał Levy, powołując się na dane z EV-Volumes, które śledzą ponad 80 rynków.

Tesla dokłada wszelkich starań, aby przywrócić produkcję w swojej fabryce w Szanghaju, która została zamknięta na około trzy tygodnie, począwszy od końca marca, kiedy miasto wprowadziło ograniczenia mające na celu powstrzymanie epidemii Covid-19. Tysiące pracowników pracowało na 12-godzinnych zmianach, sześć dni w tygodniu, aby przywrócić działanie zakładu. Aby utrzymać produkcję w trakcie blokady, wielu pracowników spało na hali produkcyjnej w ramach tak zwanego systemu zamkniętej pętli.

Sprzedaż samochodów Tesli / Bloomberg
Reklama

Nie jest niczym niezwykłym, że sprzedaż Tesli znacznie spadła w okresie od marca do kwietnia 2022 roku. Dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że na początku każdego kwartału firma koncentruje się na produkcji samochodów na eksport. Aby jednak te pojazdy mogły dotrzeć do klientów, potrzebny jest czas.

Musk we wrześniu napisał na Twitterze, że rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce pod Berlinem pomogłoby firmie usprawnić dostawy. Fabryka w Szanghaju stała się w zeszłym roku głównym centrum eksportowym producenta samochodów.