Poniedziałkowa decyzja sprawiła, że Nio wraz z innymi producentami, w tym Teslą, przystąpiło do wojny cenowej, aby zdobyć więcej klientów w Chinach, czyli największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych.

W zeszłym tygodniu chiński rząd również rozpoczął kampanię mającą na celu zwiększenie liczby zakupów samochodów elektrycznych, szczególnie na obszarach wiejskich. W okresie styczeń-maj wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in spadł do 41 proc. Rok wcześniej był na poziomie 120 proc.

Wyniki finansowe Nio

Sprzedaż Nio spadła w kwietniu i maju poniżej 13 tys. pojazdów (w okresie styczeń-marzec wyniosłą 341 tys.). Firma z Szanghaju, która nadal zamierza sprzedać w tym roku 250 tys. pojazdów elektrycznych, poinformowała w zeszłym tygodniu, że jej strata netto w pierwszym kwartale wzrosła do 4,74 miliarda juanów z deficytu w wysokości 1,78 miliarda juanów rok wcześniej.

Reklama

Dyrektor generalny firmy William Li, który założył Nio w 2014 roku, powiedział w kwietniu, że firma nie przyłączy się do wojny cenowej. Sytuacja na rynku zweryfikowała jednak jego poglądy. Zmiany cen wchodzą w życie natychmiast.

Model Nowa cena CNY Obniżka ceny Nowa cena USD Nowa cena w PLN
ET5 298000 -9,10% 41720 172840
ET6 338000 -8,10% 47320 196040
ET7 428000 -6,60% 59920 248240
ES7 438000 -6,40% 61320 254040
EC7 458000 -6,10% 64120 265640
ES8 498000 -5,70% 69720 288840
Bloomberg

Li powiedział w piątek, że Nio opóźnia niektóre inwestycje, w tym ograniczy nakłady na badania i rozwój oraz będzie bardziej ostrożne w swojej europejskiej ekspansji. Firma przesuneła również swój cel "wyjścia na zero" na czwarty kwartał.

ikona lupy />
Elektryczny sedan Nio Inc. ET7 na Shanghai Auto Show, 18 kwietnia 2023 r. Fotograf: Qilai Shen/Bloomberg / Bloomberg / Qilai Shen