Poniedziałkowa decyzja sprawiła, że Nio wraz z innymi producentami, w tym Teslą, przystąpiło do wojny cenowej, aby zdobyć więcej klientów w Chinach, czyli największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych.
W zeszłym tygodniu chiński rząd również rozpoczął kampanię mającą na celu zwiększenie liczby zakupów samochodów elektrycznych, szczególnie na obszarach wiejskich. W okresie styczeń-maj wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in spadł do 41 proc. Rok wcześniej był na poziomie 120 proc.
Wyniki finansowe Nio
Sprzedaż Nio spadła w kwietniu i maju poniżej 13 tys. pojazdów (w okresie styczeń-marzec wyniosłą 341 tys.). Firma z Szanghaju, która nadal zamierza sprzedać w tym roku 250 tys. pojazdów elektrycznych, poinformowała w zeszłym tygodniu, że jej strata netto w pierwszym kwartale wzrosła do 4,74 miliarda juanów z deficytu w wysokości 1,78 miliarda juanów rok wcześniej.
Dyrektor generalny firmy William Li, który założył Nio w 2014 roku, powiedział w kwietniu, że firma nie przyłączy się do wojny cenowej. Sytuacja na rynku zweryfikowała jednak jego poglądy. Zmiany cen wchodzą w życie natychmiast.
Model | Nowa cena CNY | Obniżka ceny | Nowa cena USD | Nowa cena w PLN |
ET5 | 298000 | -9,10% | 41720 | 172840 |
ET6 | 338000 | -8,10% | 47320 | 196040 |
ET7 | 428000 | -6,60% | 59920 | 248240 |
ES7 | 438000 | -6,40% | 61320 | 254040 |
EC7 | 458000 | -6,10% | 64120 | 265640 |
ES8 | 498000 | -5,70% | 69720 | 288840 |
Bloomberg |
Li powiedział w piątek, że Nio opóźnia niektóre inwestycje, w tym ograniczy nakłady na badania i rozwój oraz będzie bardziej ostrożne w swojej europejskiej ekspansji. Firma przesuneła również swój cel "wyjścia na zero" na czwarty kwartał.