Finalizacja transakcji jest uzależniona od jej zatwierdzenia przez rosyjski urząd ds. konkurencji, zgody Yum! Brands Inc. oraz od innych zezwoleń regulacyjnych, które mogą mieć zastosowanie w Rosji.

"Na dziś i zgodnie z warunkami umowy sprzedaży udziałów AmRest oczekuje, że otrzyma w rezultacie transakcji kwotę w wysokości minimum 100 000 000 euro" - czytamy w komunikacie.

Ostateczne warunki transakcji, które są uzależnione od pewnych czynników zewnętrznych, w tym kursu walutowego, zostaną zakomunikowane w przypadku finalizacji transakcji, podano także.

"Niemniej jednak AmRest szacuje, że po ujęciu odpisów aktualizujących z tytułu utraty wartości aktywów biznesu rosyjskiego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym na dzień 30 czerwca 2022 roku finalizacja transakcji nie powinna wymagać dalszych odpisów aktualizujących" - czytamy dalej.

Reklama

AmRest jest obecny w Rosji od 2007 roku. Spółka aktualnie prowadzi 215 restauracji KFC na tym rynku, podała także spółka.

AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.