W poniedziałek, 9 stycznia 2017 r., w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, w krakowskim Oddziale GDDKiA podpisana została umowa z firmą Sweco na wykonanie Koncepcji Programowej dla Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.

Minister Andrzej Adamczyk powiedział, że jest bardzo ważne, aby w naszym kraju powstał ruszt komunikacyjny, ale bez dobrego systemu komunikacyjnego w Małopolsce nie będzie on dobrze funkcjonował. Dlatego Północna Obwodnica Krakowa jest niezbędna do sprawnego poruszania się dla wszystkich, którzy przejeżdżają przez Małopolskę, w każdym kierunku.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, Północna Obwodnica Krakowa znalazła się w sieci dróg krajowych, ciągu drogi ekspresowej S52.

26 sierpnia 2016 r., minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie Program Inwestycyjny dla budowy Północnej Obwodnicy Krakowa.

Przetarg nieograniczony na wykonanie „Koncepcji Programowej dla budowy Północnej Obwodnicy Krakowa, w ciągu drogi ekspresowej S52 „ ogłoszony został 2 września 2016 r.

7 grudnia 2016 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie wybrała ofertę firmy Sweco Engineering Sp. z o.o., uznając ją za najkorzystniejszą. Zaoferowana przez firmę cena wynosi 6 843 748,29 zł brutto , a czas na realizację 13 miesięcy od dnia podpisana umowy.

Wykonawca ma przygotować:

- Koncepcję Programową (KP) w tym m. in. analizy i prognozy ruchu, organizację ruchu dla odcinków objętych zamówieniem, dokumentację bezpieczeństwa tuneli, plan działań ratowniczych w zakresie części techniczno – budowalnej dla stadium Koncepcji Programowej, materiały informacyjne, opracowania ekonomiczno-finansowe;

- opinię geotechniczną, projekty robót geologicznych dla dokumentacji geologiczno - inżynierskich, dokumentację geologiczno- inżynierską, projektu robót geologicznych dla dokumentacji hydrogeologicznej, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentację badań podłoża gruntowego, dokumentację hydrologiczno-hydrauliczną;

- materiały koncepcyjne do uzyskania DŚU (decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla brakującego 400 m odcinka przed węzłem Modlnica), przedmiary i kosztorysy oraz Program Funkcjonalno - Użytkowy.

>>> Czytaj też: Varso Tower za pół miliarda euro. Wiemy, jak będzie wyglądać najwyższy wieżowiec w UE