Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Prawie 60 km pod Alpami. Najdłuższy tunel kolejowy świata gotowy [ZDJĘCIA]

1 czerwca 2016, 08:19
Przełęcz Św. Gotarda w południowo-wschodniej Szwajcarii to jedna z najbardziej znanych w Alpach. Dzisiaj można ją pokonać starą trasą sprzed ponad stu lat: mostami, serpentynami i tunelami, z których główny z 1881 r. ma 15 km długości. Nowy tunel Św. Gotarda będzie nawet w swoim najwyższym punkcie niżej o 600 metrów od starego, więc pociągi nie będą musiały pokonywać bardzo stromych odcinków toru i dzięki temu przyspieszą. Żeby uzasadnić gigantyczne koszty, inwestor podpiera się ekoargumentami. Pociągi jeżdżące tunelem Gotarda będą wyposażone w specjalne wagony przystosowane do przewozu ciężarówek, co ma zmniejszyć emisję spalin.
Przełęcz Św. Gotarda w południowo-wschodniej Szwajcarii to jedna z najbardziej znanych w Alpach. Dzisiaj można ją pokonać starą trasą sprzed ponad stu lat: mostami, serpentynami i tunelami, z których główny z 1881 r. ma 15 km długości. Nowy tunel Św. Gotarda będzie nawet w swoim najwyższym punkcie niżej o 600 metrów od starego, więc pociągi nie będą musiały pokonywać bardzo stromych odcinków toru i dzięki temu przyspieszą. Żeby uzasadnić gigantyczne koszty, inwestor podpiera się ekoargumentami. Pociągi jeżdżące tunelem Gotarda będą wyposażone w specjalne wagony przystosowane do przewozu ciężarówek, co ma zmniejszyć emisję spalin. / Media

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej