Południowa Obwodnica Warszawy oznaczana jako trasa S2, to droga łącząca dwa odcinki autostrady A2. Jej budowę rozpoczęto w czerwcu 2017 r.

Jak czytamy w komunikacie, zaawansowanie prac między węzłami Puławska i Lubelska, na całym prawie 20-km odcinku S2 stanowiącym ostatnią część Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), sięga 70 proc.

GDDKiA podała, że na odcinku mostowym systematycznie powiększa się konstrukcja nowej przeprawy przez Wisłę. "Na węźle Patriotów pociągi wróciły na pierwotny przebieg torów, a w miejscu dotychczasowego objazdu kolejowego powstanie dodatkowy wiadukt pod czwarty tor" - wskazano.

Dodano, że na odcinku przechodzącym przez Ursynów i Błonia Wilanowskie zaawansowanie robót wynosi 68 proc. Jak wskazała Dyrekcja, trasę pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa, o długości ok. 4,6 km, buduje włoska firma Astaldi. "Do końca zbliżają się roboty konstrukcyjne tunelu drogowego. Trwają prace ziemne związane z prowadzeniem wykopu podstropowego (wywieziono już ponad 217 tys. m kw. ziemi) oraz budowa korpusu drogowego. Wykonywana jest izolacja stropu i jego zasypka. Z 53 segmentów stropu brakuje już tylko kilkunastu. Na obiektach mostowych wykonywane są elementy konstrukcyjne (ustrój nośny, podpory, filary)" - podano.

Reklama

Z kolei zaawansowanie prac na odcinku od węzła Przyczółkowa do Wału Miedzeszyńskiego (o długości ok. 6,5 km), który buduje turecko-polskie konsorcjum Guelermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, wynosi 71 proc. "Na moście przez Wisłę wykonywane jest zbrojenie trzeciego segmentu na drugiej nitce ustroju nośnego po wawerskiej stronie, a po stronie Wilanowa betonowane są płyty wspornikowe tego obiektu" - wskazano.

Według Dyrekcji zaawansowanie prac na ostatniej część POW - między węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska (o długości ok. 7,5 km), które realizuje firma Warbud, wynosi 67 proc. "Na ciągu głównym S2 budowana jest kanalizacja deszczowa i przygotowywane jest podłoże pod konstrukcję drogi. Układana jest podbudowa nawierzchni drogowej, wykonywane nasypy i wykopy. Na obiektach inżynierskich wykonywane są przede wszystkim kapy chodnikowe, zasypki, a ponadto na jednym z nich montowana jest konstrukcja oporowa. Podobne prace są prowadzone na estakadach w Mazowieckim Parku Krajobrazowym" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA wskazała ponadto, że po wschodniej stronie węzła Patriotów trwa zbrojenie podpór wiaduktu drogowego, a pociągi korzystają już z torowisk na nowych wiaduktach. Dodano, że trwa budowa trzeciego wiaduktu, a w miejscu dotychczasowego objazdu kolejowego powstanie dodatkowy czwarty wiadukt, zaprojektowany na potrzeby obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W ocenie Dyrekcji poszerzenie zakresu prac na tym odcinku pozwoli uniknąć w przyszłości rozbiórki i przebudowy części węzła Patriotów. "Wiąże się to z wydłużeniem czasu na realizację tego odcinka o cztery miesiące, czyli do grudnia 2020 r." - podano.

GDDKiA poinformowała, że zgodnie z podpisanymi umowami prace między węzłami Puławska i Wał Miedzeszyński potrwają do sierpnia 2020 roku.

>>> Czytaj też: W Polsce buduje się rekordowo dużo mieszkań w skali Europy Środkowej. To wciąż mało [RAPORT]