Piotr Malepszak, nowy wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za sprawy kolejowe, przyznaje, że do tej pory spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zbytnio skupiała się na wydawaniu pieniędzy, a mniej na rezultatach prac. Skutek był taki, że część inwestycji wartych setki milionów złotych nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Problemem jest np. niewystarczająca przepustowość. Jeden z przykładów to przebudowana kilka lat temu linia z Białegostoku przez Bielsk Podlaski do Hajnówki. Na 30-kilometrowym odcinku jednotorowej trasy nie stworzono mijanki. Kłopoty z wyminięciem się pociągi mają także na stacji Hajnówka. Wskutek tego składy nie mogą jeździć tamtędy zbyt często i będą potrzebne poprawki. Takich sytuacji jest dużo.

CAŁY TEKST W PAPIEROWYM WYDANIU DGP ORAZ W RAMACH SUBSKRYPCJI CYFROWEJ