Oznacza to, że łączny dług branży wzrósł od 2020 roku aż o 23 proc. Globalni przewoźnicy lotniczy zaciągnęli w tym roku dług o wartości 63 mld dol. (w postaci pożyczek i wyemitowanych obligacji).

To kolejny dowód na to, że branża przechodzi przez trudny okres; wiele granicznych restrykcji wciąż obowiązuje, a sezon letnich wakacji w USA i Europie dobiega końca. Rozprzestrzenianie się wariantu Delta może wpłynąć na zaostrzenie w wielu krajach obostrzeń dotyczących nakładania kwarantanny.

Linie EasyJet Plc i Japan Airlines Co. ogłosiły w tym miesiącu nowe plany pozyskiwania funduszy, które pomogą im przetrwać przedłużającą się pandemię. Wielu przewoźników powraca na rynek obligacji po zeszłorocznym intensywnym okresie pozyskiwania funduszy. Duża sprzedaż pokazuje, że inwestorzy są nadal gotowi i chętni do finansowania branży.

Reklama

EasyJet zaciągnęło 400 milionów dolarów nowego długu oraz pozyskało 1,7 miliarda dolarów z emisji akcji. Finansowanie zapewni finansowy bufor, który wspomoże firmę w sezonie zimowym oraz przygotuje ją na wzmocnienie segmentu podróży wypoczynkowych. Linie Japan Airlines pozyskały prawie 2,7 miliarda dolarów w wyniku emisji podporządkowanych obligacji i pożyczek. Fundusze zostaną wykorzystane także na modernizację floty, czyli zakup samolotów Airbus SE A350-1000, które mają być flagowym modelem dla połączeń międzynarodowych. Australijskie linie Qantas Airways ogłosiły z kolei plany sprzedaży obligacji.