Rex planuje rozpocząć testy na początku 2024 roku wykorzystując samoloty King Air 200, wyposażone w nowe układy napędowe, a następnie przejść do testów z samolotem Saab 340 - poinformował w czwartek wiceprzewodniczący John Sharp na konferencji w Sydney.
Oczekiwane niższe koszty operacyjne pozwolą na otwarcie nowych tras, które nie byłyby opłacalne z silnikami turbinowymi. Ceny biletów spadną, a usługi staną się bardziej powszechne, powiedział Sharp. Zmodyfikowane samoloty będą doskonałym środkiem transportu na krótszych dystansach, lotów na trasach trwających około godziny, takich jak Sydney-Wagga Wagga, powiedział.
Rex ogłosił w lipcu współpracę z producentem układów napędowych Dovetail Electric Aviation. Firma podała wówczas, że spodziewa się iż uzyska certyfikację zmodyfikowanego samolotu w ciągu czterech lat.
Rex, formalnie znany jako Regional Express Holdings Ltd., podczas dłuższych lotów regionalnych nadal będzie używać Saabów 340 z napędem turbinowym.