- Coraz częściej są to ludzie spełnieni zawodowo, którzy wcześniej albo budowali własną firmę, albo pracowali w korporacji, doszli do wyższego stanowiska i w jakiś sposób widzą w startupach swoją kolejną ścieżkę kariery – mówi szefowa Startup Poland.

Jak podkreśla, dzięki temu tacy startupowcy rozumieją potrzeby korporacji, potrafią lepiej planować procesy w nowej firmie i budować ją tak, by była bardziej efektywna.

W swoim najnowszym badaniu fundacja sprawdziła, czym się różnią te startupy w Polsce, które odnoszą sukcesy, czyli tzw. czempioni, od tych, które się zmagają z uzyskiwaniem przychodów. - Jak wynika z raportu, czempioni to przede wszystkim ci, którzy wcześniej już budowali własną firmę. Od pretendentów różnią się też tym, że zatrudniają kadry z zagranicy, więc ten talent, który buduje ich model biznesowy jest dużo bardziej zdywersyfikowany i rozumie potrzeby klienta z całego świata, nie tylko polskiego klienta – mówi Julia Krysztofiak-Szopa.

Więcej w materiale wideo poniżej:

Krysztofiak-Szopa: Startupy przyciągają coraz więcej starszych i bardziej doświadczonych ludzi