statystyki

Prezes Wizz Air szykuje się na batalię wojnę o polskich pasażerów

7 sierpnia 2014, 12:00 | Aktualizacja: 07.08.2014, 12:27
Prezes węgierskich linii lotniczych Wizz Air Jozsef Varadi

Samoloty Varadiego wożą Polaków już od 10 lat. Fot. PAP/Paweł Supernakźródło: PAP
autor zdjęcia: Paweł Supernak

Prezes węgierskich linii lotniczych Wizz Air Jozsef Varadi zbroi się przed kolejną batalią o polskich pasażerów.

Kierowana przez węgierskiego menedżera linia zapowiedziała wczoraj uruchomienie ośmiu nowych tras ze stołecznego lotniska i wprowadzenie na stałe piątego samolotu typu Airbus A320. Od stycznia 2015 r. chce wozić polskich narciarzy do Werony i Turynu, a od marca biznesmenów i turystów do Dortmundu, Larnaki, Lizbony, Alicante, Katanii i na Maltę. W ramach rozwoju działalności Wizz Air zwiększy także częstotliwość lotów na najpopularniejszych trasach z Warszawy w sezonie letnim 2015. Zmiany dotyczyć będą połączeń do lotnisk Londyn Luton, Bruksela Charleroi, Mediolan Bergamo, Budapeszt, Paryż Beauvais, Eindhoven, Glasgow oraz Liverpool i zostaną wprowadzone 29 marca 2015 r. Po uruchomieniu ośmiu nowych tras Wizz Air oferować będzie aż 30 połączeń do 16 krajów. To kolejny etap rozwoju linii w Polsce, który zapowiedziano krótko po ujawnieniu planów rozszerzenia siatki połączeń także z innych miast: Gdańska, Katowic, Poznania i Szczecina.

Nic dziwnego, że współpracę z Varadim, ale też z samą spółką bardzo dobrze oceniają szefowie polskich lotnisk. Michał Kaczmarzyk, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, zauważa, że linia nie tylko zwiększa, i to znacząco, ruch w porcie, lecz także dywersyfikuje ofertę stołecznego lotniska.

– To nie jest typowa tania linia, bo oferuje usługi pomiędzy właśnie taką formułą a tradycyjnymi przewoźnikami – ocenia Kaczmarzyk.


Pozostało jeszcze 62% treści

Pełny tekst artykułu dostępny w wydaniu
cyfrowym Dziennika Gazety Prawnej.

Miesiąc już od 33 zł.
Kup dostęp.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (3)

  • Franek(2014-08-15 08:41) Zgłoś naruszenie 00

    Lataja coraz wiecej szkoda ze coraz drozej. Kiedy inne linie robia ulgi i ciekawe oferty w Wizz nic sie niedzieje. Dobrze ze chociaz lotow przybywa jak w Warszawie. http://lotnisko.org/warszawa

    Odpowiedz
  • koko(2014-08-12 20:02) Zgłoś naruszenie 00

    ten baran co ułozył ten tytuł ma braki z języka polskiego

    Odpowiedz
  • pozdrawiam(2014-10-12 10:52) Zgłoś naruszenie 00

    O klientow walczy sie cena i jakoscia, a z tym w WizzAir jest coraz gorzej. Co z tego ze samoloty sa nowe i ladne jesli pasazer musi spedzic kilka godzin siedzac na bacznosc? Ceny tez drozsze niz w rayanair a bagaz podreczny ograniczony do rzmiarow damskiej torebki. Osobiscie po latach korzystania podziekowalem. Poki co dobrze na tym wyszedlem

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze