Poznański oddział GDDKiA poinformował również, że do czwartku zostaną wykonane wszelkie niezbędne prace związane z wydaniem pozwolenia na użytkownie trasy.

Dwujezdniowa ekspresowa droga ma „uwolnić” Gniezno od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwić szybką i bezpieczną podróż.

„Nowa, ponad 18 km trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Mieleszyn, Gniezno Północ i Kłecko. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 19 obiektów inżynierskich: 4 mostów w ciągu drogi S5, 5 wiaduktów w ciągu S5, 9 wiaduktów nad S5, 1 przejścia dla zwierząt” – podkreślono w przesłanym PAP komunikacie.

Inwestycja realizowana przez poznański oddział GDDKiA kończy się na granicy województwa kujawsko - pomorskiego. Dalszy etap realizuje bydgoski oddział GDDKiA. W drugiej połowie 2019 r. planowane jest oddanie do ruchu dalszych odcinków S5 aż do połączenia z autostradą A1 w okolicach Grudziądza.

Reklama

Wartość robót budowlanych to ponad 500 mln zł, z czego 85 proc. stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.