Budowa drugiej jezdni ma się zacząć pod koniec 2018 r. i ma potrwać nieco ponad rok - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

Polaqua sp. z o.o. wygrała przetarg na tę inwestycję. Firma ta budowała szczuczyńską obwodnicę, która jest drogą jednojezdniową, teraz będzie rozbudowana.

Druga jezdnia będzie miała blisko 6,6 km długości. Będzie wykonana z betonu cementowego. Po zakończeniu budowy drugiej jezdni, szczuczyńska obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej. Zaplanowano ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.

Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica w regionie. W czerwcu planowane jest otwieranie ofert na kilka z nich.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.