Zysk netto Pfleiderera spadł r: r do 0,45 mln euro w III kw. 2017 r.



Warszawa, 07.11.2017 (ISBnews) - Pfleiderer odnotował 0,45 mln euro skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 9,44 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 11,76 mln euro wobec 7,14 mln euro zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 244,88 mln euro w III kw. 2017 r. wobec 237,34 mln euro rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 19,07 mln euro skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 16,55 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 750,91 mln euro w porównaniu z 695,8 mln euro rok wcześniej.

"W ciągu 9 miesięcy 2017 r. wypracowaliśmy solidny zestaw wyników finansowych, które jednak były poniżej naszych oczekiwań. W tym okresie pozytywny wpływ podjętych inicjatyw w zakresie zarządzania został zredukowany przez istotne wzrosty kosztów zakupów. Jestem jednak przekonany, że kwestie związane z wzrostem poziomu kosztów zostały z powodzeniem zaadresowane, a nasze wysiłki podjęte w ostatnich miesiącach mają odzwierciedlenie w pozytywnych perspektywach na kolejne okresy. Mamy silne fundamenty do dalszego rozwoju - nowy zespół zarządzający został ostatecznie ukształtowany, a w ostatnich tygodniach zaprezentowaliśmy strategię rozwoju. Jej realizacja ma przełożyć się na stabilny wzrost wartości Grupy dla jej akcjonariuszy w następnych kwartałach" - powiedział CEO Pfleiderer Group Tom K. Schäbinger, cytowany w komunikacie.

Przychody w trakcie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. wyniosły 750 910 tys. euro, co oznacza wzrost o 7,9% r/r spowodowany głównie organicznymi zmianami zachodzącymi na silnie rosnącym rynku. W III kwartale br. grupa kapitałowa zdołała powstrzymać spadek marż wynikający z wzrostu cen surowców, podkreśliła spółka.

"Zanotowano znaczny jednocyfrowy wzrost wolumenu sprzedaży, przy czym sprzedaż płyt wiórowych laminowanych wzrosła o 4%, sprzedaż płyt wiórowych surowych wzrosła aż o 8% r/r, a sprzedaż surowych płyt MDF/HDF wzrosła o 5% r/r w trakcie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. Wolumeny sprzedaży laminatów HPL i laminowanych płyt MDF/HDF utrzymały się na stałym poziomie w ujęciu rok do roku. W Segmencie Zachodnim przychody osiągnęły 530 896 tys. euro, rosnąc o 14% r/r, natomiast w Segmencie Wschodnim spadły o 4,2% do 220 014 tys. euro. Różnice w dynamice wzrostu pomiędzy segmentami wynikały ze zmian alokacji w ramach segmentów – wymiany rynków w procesie reorganizacji sprzedaży pomiędzy Segmentem Wschodnim a Segmentem Zachodnim (przeniesienie niektórych rynków z Segmentu Wschodniego do Segmentu Zachodniego i odwrotnie)" - czytamy w raporcie.

W istocie sprzedaż niektórych płyt HDF, która niegdyś była uznawana za przychody zewnętrzne, jest obecnie wykazywana jako transakcje wewnątrzgrupowe (przychody wewnętrzne), obniżając tym samym zewnętrzne przychody Segmentu Wschodniego i podwyższając zewnętrzne przychody Segmentu Zachodniego, ale nie zmieniając łącznego wyniku skonsolidowanego, zaznaczono także.

"Zysk ze sprzedaży wygenerowany przez grupę kapitałową w trakcie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. osiągnął 174 563 tys. euro, co oznacza wzrost aż o 7,9% r/r. Marża zysku brutto utrzymała się na stabilnym poziomie w trakcie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. - wyniosła 23,2% w porównaniu do 23,3% w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. Umiarkowany wzrost kosztu własnego sprzedaży wynikał z realizacji programów zwiększania wydajności i udanych inicjatyw kosztowych zniwelowanych częściowo wzrostem cen materiałów. Powodem wzrostu kosztów sprzedaży w III kwartale 2017 r. był przede wszystkim wzrost cen materiałów, głównie środków chemicznych i kosztów produkcji, które zostały jedynie częściowo uwzględnione w marży na sprzedaży. Ceny metanolu, mocznika i energii elektrycznej odnotowały znaczny wzrost. Spadek kosztów drewna wynikał ze zmiany struktury zakupionych produktów" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 75,57 mln euro wobec 18,94 mln euro zysku rok wcześniej.

Grupa Pfleiderer to wiodący producent paneli na bazie drewna na największych europejskich rynkach, w Niemczech i Polsce, gdzie jest odpowiednio numerem 1 i 2 pod względem wielkości produkcji płyt wiórowych. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.

(ISBnews)