"Lokomotywy DRAGON 2 spełniają nasze oczekiwania, gdyż umożliwiają prowadzenie ciężkich składów towarowych. Są to nowoczesne pojazdy i ich zakup będzie realizacją naszej strategii taborowej, gdyż staramy się zarówno modernizować nasz tabor, jak i kupować nowe jednostki u polskich producentów" – powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz, cytowany w komunikacie.

"Spółka inwestując, reaguje na wyzwania stawiane przez rynek. W tym roku notujemy duży wzrost przewozów, które są wyższe o 6% niż w 2017 roku i aż o 20% w porównaniu do 2016 roku. Ponadto inwestycje taborowe pozwolą nam przygotować się do szczytu przewozowego w kolejnych latach, związanego zwłaszcza z rosnącym zapotrzebowaniem na kruszywa budowlane, a lokomotywy DRAGON 2 na pewno podniosą nasz potencjał przewozowy" – dodał Warsewicz.

Na początku kwietnia została podpisana umowa między obiema firmami w sprawie modernizacji lokomotyw. Stanowi ona, że w latach 2018-2021 Newag zmodernizuje 60 lokomotyw ST48 należących do PKP Cargo, przypomniano.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Grupa kapitałowa Newag zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. Newag zadebiutował na warszawskiej giełdzie w 2013 r. 

>>> Czytaj też: Newag pokazał nową lokomotywę elektryczną. Została w pełni zaprojektowana i wyprodukowana w Polsce