Koncern Thomson Reuters po raz pierwszy podał wyniki dla firmy wzbogaconej o brytyjską agencję. W drugim kwartale zyski spadły o 54 proc. ze względu na koszty akwizycji.



Zysk netto firmy obniżył się do 173 mln dol, lub 22 centów na akcję, wobec 377 mln dol. (58 centów na akcję) przed rokiem. Sprzedaż wzrosła o 73 proc. do 3,13 mld dol.

Koncern Thomson Corp., który kupił w kwietniu Reuters Group za 15,9 mld dol., obecnie integruje bazy danych, systemy handlowe, serwisy agencyjne i serwisy poradnikowe. Thomas Gloger, szef spółki powiedział, że korzyści z fuzji polegają na zróżnicowaniu źródeł dochodów, nawet w przypadku jeśli klienci z Wall Street przystępują do obcinania kosztów.

Reklama

Głównym konkurentem nowej firmy medialnej, utworzonej po wchłonięciu Reutersa, jest Bloomberg, wyspecjalizowany w dostarczaniu informacji finansowych i prawnych oraz systemów handlowych.

T.B., Bloomberg