Lipcowa nowelizacja ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim umożliwiła BGK emisję obligacji podobnych do obligacji skarbowych, a bankowi centralnemu prowadzenie przetargów w formule analogicznej dla takich papierów.

Według Balickiej-Sawiak, zainteresowanie inwestorów było bardzo duże, a popyt na obligacje wyniósł 2 mld 905,5 mln zł. Data rozliczenia papierów mija 26 października 2009 r., termin ich wykupu został określony na 24 października 2014 r. "Obligacje BGK są objęte pełną gwarancją Skarbu Państwa. Obligacje infrastrukturalne BGK sprzedawane są na rynku pierwotnym na przetargach organizowanych przez NBP, w których mogą brać udział dealerzy skarbowych papierów wartościowych, a ich nabywcami na rynku wtórnym mogą być wszyscy inwestorzy. Obligacje dopuszczone są do obrotu na rynku regulowanym, a ich ewidencję prowadzi Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A." - czytamy w komunikacie przesłanym przez BGK.

Program emisji obligacji BGK nadzorowany jest przez Ministerstwo Finansów. Następna emisja obligacji infrastrukturalnych BGK o wartości do 1,5 mld zł odbędzie 21 października 2009 r., a kolejne 4 i 18 listopada oraz 9 grudnia. Według BGK, całkowita wartość emisji w czwartym kwartale 2009 r. wyniesie maksymalnie 7,25 mld zł i uzależniona będzie od zapotrzebowania KFD i sytuacji rynkowej. 11 sierpnia 2009 r. przeprowadzona została pierwsza emisja obligacji BGK na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego o łącznej wartości nominalnej 600 mln zł. Sprzedaż odbyła się poprzez propozycje nabycia skierowaną do wybranych inwestorów, a emisję prowadził Bank Handlowy wspólnie z Domem Maklerskim Banku Handlowego.



Reklama