Od stycznia w niektórych krajach Facebook przestał umieszczać na swoich stronach internetowych reklamy sprzedawane przez firmę Microsoft. Zazwyczaj pojawiały się one na stronach grup bądź profili fikcyjnych. Reklamowały zaś produkty Microsoftu, jak również innych przedsiębiorstw, o których wyborze firma założona przez Billa Gatesa decydowała samodzielnie.

Jak mówi Keith Lorizio z Microsoftu, Facebook woli samodzielnie sprzedawać banery internetowe, nie tylko na stronach osób prywatnych, lecz także na profilach firm, organizacji, czy innych instytucji. Jest to dla niego bowiem zdecydowanie intratniejsze niż współpraca z Microsoftem.

Największy portal społecznościowy na świecie jest do 2011 roku związany umową, zgodnie z którą Microsoft uzyskał prawo, aby być jedyną firmą zewnętrzną, która ma możliwość sprzedaży reklam na Facebooku. Porozumienie nie wykluczyło jednak możliwości sprzedaży reklam na serwisie przez samego Facebooka.