Negatywny wpływ mistrzostw na dochody spółek technologicznych jest tym wyraźniejszy, jeśli weźmie się pod uwagę, że II kwartał roku (kwiecień-czerwiec) był przeważnie dla tych firm dobrym okresem. Tylko w ciągu 3 z 15 nie-mundialowych lat od 1990 roku był to najgorszy kwartał w danym roku.

„Drugi kwartał w roku, w którym odbywają się mistrzostwa wygląda na dużo bardziej podatny na rozmijanie się pod względem wyników z oczekiwaniami rynkowymi” – twierdzi Sarah Friar, analityk Goldman Sachs. „Czyżby mundial pokazywał spółkom technologicznym żółtą kartkę w II kwartale?” – zastanawia się Friar.

Jak wynika z analizy banku, pogorszenie wyników finansowych spółek technologicznych w czasie mistrzostw świata wynika przede wszystkim z faktu, że ludzie spędzają dużo mniej czasu przed komputerami niż przed telewizorami. Według szacunków FIFA, tegoroczny mundial na boiskach RPA na ekranach telewizorów na całym świecie obejrzy pół miliarda osób.