Firma OAO Moscow Metrostroy zostanie sprzedana na aukcji zorganizowanej 23 grudnia tego roku. Cena wywoławcza została ustalona na poziomie 2,2 mld rubli (ok. 70,5 mln dol.). Do aukcji zostaną dopuszczeni także zagraniczni inwestorzy.
Uruchomione w 1935 r., za rządów Józefa Stalina, moskiewskie metro, składa się z 12 linii na których znajdują się 182 stacje. Cała sieć metra w stolicy Rosji liczy ponad 300 km.

System moskiewskiego metra jest drugą najbardziej ruchliwą siecią podziemnej kolejki na świecie - wyprzeda je tylko metro w Tokio. W całym 2009 r. metro w Moskwie przewiozło 2,4 mld pasażerów. Dzienne przez podziemne tunele przejeżdża 9 mln osób.

Aby obejrzeć galerię zdjęć z moskiewskiego metra, kliknij w zdjęcie poniżej

Prywatyzacja spółki Metrostroy to jeden z elementów planu walki z korkami na ulicach Moskwy. Siergiej Sobianin, nowy mer Moskwy, który zastąpił na tym stanowisku Jurija Łużkowa, chce przyspieszyć rozbudowę sieci transportowej w stolicy i tym samym rozładować natężenie ruchu w centrum miasta. Plany Sobianina zakładają powiększenie sieci metra o 50 km w ciągu 4 lat.

Zakorkowane ulice to zmora stolicy Rosji. Moskiewscy kierowcy muszą uzbroić się w nie lada cierpliwość pokonując codzienną drogę do pracy – czas stania w korkach jest tu najdłuższy wśród 20 największych miast na świecie. Przeciętny zmotoryzowany mieszkaniec Moskwy co najmniej raz w ciągu ostatnich trzech lat spędził średnio 2,5 godziny stojąc w korku – wynika z danych International Business Machines Corp. Ponad 40 proc. moskiewskich kierowców przyznaje, że w tym samym czasie trzykrotnie utknęło w korkach na ponad 3 godziny.

http://www.youtube.com/watch?v=dgiFJysMx4c