700 km na wschód od wybrzeży Madagaskaru leży wyspa Reunion. Podstawą jej gospodarki jest uprawa trzciny cukrowej i turystyka. Już wkrótce bardzo swojsko będą się mogli poczuć tam turyści z Polski. Po wyspie będą ich bowiem woziły autobusy Solaris wyprodukowane w podpoznańskim Bolechowie.

Solarisy Urbino na Reunion obsługują ruch głównie w stolicy wyspy, Saint-Denis. Pojazdy są wyposażone m.in. w klimatyzację przystosowaną do warunków tropikalnych oraz system CAPSIS, który uruchamia tzw. zieloną falę sygnalizacji ulicznej (autobusy wysyłają sygnał, który zmienia światło na zielone, dzięki czemu autobusy nie czekają w korkach). Do tej pory na wyspę trafiło sześć egzemplarzy tego modelu.

Czytaj też: Solaris rozpoczął produkcję tramwajów dla Poznania na Euro 2012

Ich właścicielem jest francuski koncern Transdev, który świadczy usługi transportowe w całej Europie, a także na odległej wyspie Reunion. Transdev już wcześniej kupował autobusy marki Solaris, między innymi firma ta, począwszy od roku 2009, zakupiła sześć autobusów hybrydowych, które jeżdżą w regionie Paryża oraz w Strasburgu.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała blisko 7000 autobusów, które jeżdżą po drogach 22 krajów w ponad 300 miastach. Solaris Bus & Coach S.A. to firma rodzinna. Założycielami i właścicielami firmy są Solange i Krzysztof Olszewscy.

Reklama
ikona lupy />
Autobusy Solaris podbijają wyspę Reunion / Forsal.pl
ikona lupy />
Sześć Solarisów Urbino obsługują ruch głównie w stolicy wyspy Reunion. Fot. materiały prasowe Solaris. / Forsal.pl
ikona lupy />
Solarisy Urbino na Reunion obsługują ruch głównie w stolicy wyspy Saint-Denis. Fot. materiały prasowe Solaris. / Forsal.pl