W pierwszej połowie roku sprzedaż internetowa towarów luksusowych w Chinach osiągnęła wartość 13,5 mld juanów (około 6,95 mld PLN) i w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. wzrosła 10-krotnie - podało Centrum Badań Handlu Elektronicznego.

Analitycy Centrum uważają, że do końca 2012 e-biznes w zakresie dóbr luksusowych powinien osiągnąć obroty 23,76 mld juanów. Określają oni chiński rynek internetowy jako stosunkowo młody, z ogromnymi perspektywami. Przewidują, że w najbliższym czasie znacznie rozszerzona zostanie oferta marek i rodzajów towarów dla najbardziej wymagających klientów - napisano w raporcie Centrum z 21 sierpnia.

Konsumpcja rozwija się bardzo dynamicznie, rośnie bowiem zamożność Chińczyków. Szacuje się, że wartość rynku dóbr luksusowych zwiększa się w tempie ok. 40 proc. rocznie, czemu sprzyja rozpowszechnienie kart kredytowych i transakcji bezgotówkowych. Chiński Bank Centralny podał, że do końca drugiego kwartału bieżącego roku liczba wydanych w Chinach kart kredytowych przekroczyła 300 milionów.

Internetowa sprzedaż dóbr luksusowych rozwija się głównie dzięki młodym ludziom, dobrze zaznajomionym z obsługą komputerów. Średnia wieku konsumentów waha się w granicach 25-35 lat. Na przedmioty zbytku wydają oni przeciętnie 40 proc. swoich zarobków.