Lenovo w przyszłym roku zostanie największym dostawcą inteligentnych telefonów komórkowych na rynek chiński - wynika z badań amerykańskiej firmy badawczej Gartner.

"Jest tylko jeden poważny gracz na chińskim rynku smartfonów, który może konkurować z czołówką globalnych producentów tych urządzeń. Lenovo ma wiele atutów, a wśród nich znakomicie rozpoznawalną markę, świetnie zorganizowaną sieć dystrybucji, duży asortyment wyrobów i rozsądne ceny" - napisali eksperci Gartnera.

W trzecim kwartale br. spółka Lenovo była najszybciej rozwijającą się firmą w branży. Jej udziały w chińskim rynku smartfonów wzrosły z 1,7 proc. w końcu 2011 r. do 14,8 proc. na koniec października br. Tym samym stała się drugim dostawcą tych telefonów w Chinach, ustępując tylko miejsca Samsungowi, którego udziały w rynku wynoszą 16,7 proc. - wskazali eksperci Gartnera.

Trzecie miejsce, z udziałem 6,9 proc., na chińskim rynku zajmuje firma Apple.

W komentarzu do raportu napisano, że "Lenovo nie będzie miało łatwego zadania w utrzymaniu pierwszego miejsca na chińskim rynku smartfonów, ponieważ bardzo agresywnie konkurują na nim pozostali wielcy producenci".

Reklama

W trzecim kwartale br. firma Lenovo zdetronizowała światowego lidera produkcji komputerów przenośnych koncern Hewlett Packard i objęła prowadzenie w rankingu największych sprzedawców laptopów - podał Gartner w październikowym raporcie.

We wrześniu br. firma Lenovo kupiła udziały brazylijskiego producenta komputerów CCE. W końcu sierpnia br. Lenovo ogłosiło komunikat o wspólnym przedsięwzięciu z japońskim producentem komputerów NEC w ramach. W końcu tego roku otwarta zostanie montownia laptopów Lenovo w Japonii. Chiński koncern w ciągu trzech lat zamierza opanować 30 proc. japońskiego rynku komputerów osobistych.

Firma Lenovo znacznie się rozwinęła po kupieniu w 2005 r. działu produkcji laptopów od amerykańskiej firmy IBM. Według danych miesięcznika Forbes chiński producent należy do najlepiej rozpoznawalnych marek świata, zajmuje 131. lokatę, to najwyższa pozycja chińskich firm.