Co więcej, 82 proc. z nich przegląda oferty w sieci dla przyjemności. Najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych przez Polaków w sieci to obok sprzętu AGD i RTV (52 proc.), wyposażenie wnętrz i moda. Prawie połowa badanych kupowała też w Internecie książki, telefony i akcesoria elektroniczne. Mocną pozycje w rankingu ulubionych kategorii internetowych zakupów Polaków (30 proc.) mają również kosmetyki i produkty dla dzieci.

Co nam przeszkadza, gdy kupujemy w sieci? Za największą trudność wciąż uważamy wysokie koszty dostawy. Zwróciło na to uwagę 65 proc. ankietowanych. Połowa badanych skarży się także na kłopoty z odbiorem przesyłek związane z godzinami pracy firm kurierskich. Same firmy kurierskie też dostrzegają problem. Między innymi dlatego UPS zmienił niedawno sposób dowożenia paczek. Jeśli na specjalnym portalu nie określimy, gdzie przesyłka ma być wysłana (adres, pod którym będziemy mogli odebrać paczkę, można zmienić do ostatniej chwili tj. momentu przybycia kuriera), po pierwszej nieudanej próbie dostarczenia trafi do UPS Access Point, gdzie będzie na nas czekać. Takie punktu odbioru znajdują się w pobliskim sklepie lub na stacji benzynowej.

Podczas zakupów 70 proc. z nas korzysta z porównywarek cenowych. Ponad połowa badanych uważa także, że zakupy w internecie są przynajmniej tak samo bezpieczne, jak te w zwykłych sklepach. Zdaniem analityków największy wpływ na zaufanie kupujących mają inni robiący zakupy i zamieszczane przez nich opinie.

Ceneo.pl przygotowało ranking sklepów internetowych najlepiej ocenianych przez klientów. Zestawienie powstało na podstawie niemal 1,2 mln ankiet wypełnionych przez użytkowników serwisu w ciągu roku od września 2013 r. Sklepy zostały ocenione w siedmiu kategoriach: elektronika użytkowa, motoryzacja, multimedia, styl zycia, dom i wnętrze, świat komputerów oraz zdrowie i uroda. Zwyciężyli: hurt.com.pl, sklepopon.com, ravelo.pl, zooart.com.pl, ceramika24h.pl, agito.pl oraz iperfumy.pl.

Reklama