Pierwsze miejsce w rankingu utrzymały USA - marka tego państwa wyceniona została na 19 261 mld USD (rating: AA+), zaś kolejne miejsca zajęły: Chiny (6 352 mld USD, AA-) oraz Niemcy (4 357 mld USD, AA+), podano także.

Wartość marki "Polska" oszacowano na 602 mld USD, co oznacza wzrost o 21 proc. r/r. Dało to nam 20. pozycję w rankingu - tak samo jak w 2013 roku. Polska otrzymała rating A, czytamy w raporcie.

Spośród państw naszej części Europy, najwyżej uplasowała się Rosja. Kraj ten zajął 12. pozycję z marką wycenioną na 1 167 mld USD (rating: BBB).

>>> Polecamy: Rosja bankrutuje, Brexit staje się faktem. Oto 10 szokujących prognoz na 2015 rok

Reklama

Najbardziej wartościowe marki narodowe:

1. USA (19 261 mld dol.)
2. Chiny (6 352 mld dol.)
3. Niemcy (4 357 mld dol.)
4. Wielka Brytania (2 833 mld dol.)
5. Japonia (2 458 mld dol.)
6. Kanada (2 212 mld dol.)
7. Francja (1 938 mld dol.)
8. Indie (1 621 mld dol.)
9. Australia (1 555 mld dol.)
10. Brazylia (1 403 mld dol.)
11. Włochy (1 289 mld dol.)
12. Rosja (1 167 mld dol.)
13. Szwajcaria (1 151 mld dol.)
14. Meksyk (1 027 mld dol.)
15. Holandia (1 026 mld dol.)
16. Korea Południowa (997 mld dol.)
17. Szwecja (802 mld dol.)
18. Hiszpania (801 mld dol.)
19. Turcja (751 mld dol.)
20. Polska (602 mld dol.)