"Synergie taborowe będą bardzo szybko do uzyskania, bo AWT część taboru pozyskuje na zewnątrz, więc my nasz tabor będziemy od razu mogli zaoferować AWT. Czekamy na zgody urzędów antymonopolowych, aplikacja jest złożona w czterech krajach: Niemcy, Czechy, Słowacja i Polska. Po uzyskaniu zgód, gdy przejmiemy kontrolę nad firmą, będziemy mogli powiedzieć szczegółowo jaki jest nas plan działania. Pozyskanie zgód może trwać kilka miesięcy" - powiedział Purwin podczas konferencji prasowej.

Pod koniec ub.r. PKP Cargo poinformowało, że podpisało umowę nabycia 80% udziałów w spółce Advanced World Transport - drugim co do wielkości kolejowym przewoźniku towarowym w Czechach, działającym w rejonie Europy Środkowej i Południowej. Wartość transakcji wynosi 103,2 mln euro (445 mln zł). PKP Cargo sfinansuje transakcję za środków własnych. Spółka podała również wtedy, że przejęcie zostanie sfinalizowane po uzyskaniu zgód organów antymonopolowych w Polsce, Czechach, Niemczech i Słowacji.

Prezes podtrzymał dziś założenia co do dywidendy.

"Cashowo spółka jest bardzo dobrze przygotowana zarówno do przeprowadzenia Programu Dobrowolnych Odejść, jak i akwizycji AWT i innych ewentualnych wydatków. Dysponujemy znacznymi nadwyżkami gotówkowymi oraz firma praktycznie nie jest zadłużona. Będziemy podtrzymywać rekomendację zarządu, którą złożyliśmy w ramach prospektu emisyjnego - tam mówimy o wypłacie do 50% skonsolidowanego zysku netto" - powiedział Purwin.

Reklama

Podtrzymał też zainteresowanie akwizycjami na krajowym rynku.

"Podtrzymujemy zainteresowanie konsolidacją rynku krajowego. Uważamy, że jesteśmy podmiotem, który może podzielić się synergiami ze sprzedającymi, z podmiotami które dzisiaj prowadzą biznesy np. w ramach grup rafineryjnych i dla których ten biznes nie jest podstawową działalnością. To nadal jest w ramach możliwości Cargo. Prowadzimy kilka procesów" - powiedział prezes.

"Podtrzymujemy z Węglokoksem bardzo silne zainteresowanie kupnem Portu Gdańskiego Eksploatacja. To wpisuje się w strategię naszego rozwoju między Bałtykiem a Adriatykiem. Oceniam, że nadal jesteśmy w procesie" - dodał.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.