"Konsekwentnie kontynuujemy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych. Nasz program łączenia usług smartDOM w szybkim tempie zyskuje nowych uczestników, co ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług" - powiedział Gillner-Gorywoda podczas konferencji prasowej.

Jak wskazał, pozwoliło to w I kwartale na wzrost wyników operacyjnych, przy utrzymaniu pozycji lidera na kluczowych dla grupy rynkach - płatnej telewizji, telefonii komórkowej w segmencie usług kontraktowych oraz telewizyjnym, zarówno w grupie kanałów głównych, jak i tematycznych.

Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego 75% to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów  w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.

Wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM określono jako doskonałe: 707 tys. klientów programu, 2,17 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów, 319 tys. dodatkowych usług dokupionych przez klientów programu w I kwartale br.

Grupa ma 6,1 mln klientów kontraktowych i - według słów prezesa - tendencja nie jest satysfakcjonująca; grupa szykuje aktywne działania prosprzedażowe w ramach nowej platformy komunikacyjnej.

Liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r do 12,4 mln, ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r do 85,8 zł, wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r do 2,04/klienta, utrzymuje się niski wskaźnik churn 9,5%.

Liczba usług dostępu do mobilnego internetu w modelu kontraktowym wzrosła o 39% r/r do ponad 1,4 mln, zaś łączna liczba usług dostępu do mobilnego internetu wzrosła do ponad 1,6 mln.

Kanał Polsat z wynikiem 13,4% był liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a łączne udziały Telewizji Polsat w oglądalności wzrosły do 24%.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek - w tempie 6,4% vs. 3,7% wzrostu rynku i wyniosły 221 mln zł, a udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 25,3%. Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej Ipla wynosiła około 4,3 mln.