"Zarząd spółki podjął decyzję o jej wprowadzeniu na GPW. Uważamy, że dla tej wielkości podmiotu naturalną drogą rozwoju jest uzyskanie statusu spółki publicznej notowanej na GPW. W ciągu najbliższych tygodni zamierzamy złożyć prospekt emisyjny do KNF" - powiedział Misztal podczas konferencji prasowej.

Swoje potrzeby inwestycyjne na najbliższe lata grupa i2 Development szacuje na ok. 100 mln zł.

"W ramach oferty publicznej będziemy chcieli pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych, co zapewni nam dalszy dynamiczny rozwój. Dokładne informacje dotyczące wielkości i terminów oferty publicznej podamy po zatwierdzeniu przez KNF i opublikowaniu prospektu emisyjnego. Chcemy być spółką dywidendową" - dodał wiceprezes i2 Development.

Środki z emisji wrocławski deweloper zamierza przeznaczyć na nowe projekty deweloperskie.

i2 Development działa na rynku od 2012 r. Spółka specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym o podwyższonym standardzie i w mieszkaniach z segmentu premium, co stanowi około jej 75% działalności. Pozostałe 25% działalności to powierzchnie biurowe i usługowe.

"Znaczna część inwestycji powstających w ścisłym centrum Wrocławia prowadzonych jest przez naszą firmę. Zatrudniamy 70 pracowników, a kolejne 600 osób pracuje przy naszych projektach. Obecnie realizujemy ponad 20 projektów we Wrocławiu o różnej wielkości, a posiadany bank ziemi pozwoli nam na realizację niemal 100 tys. m2 powierzchni mieszkalnej oraz biurowo-usługowej w ciągu najbliższych trzech lat. Stale również analizujemy nowe nieruchomości i grunty" - zapowiedział wiceprezes i2 Development.

W składa grupy kapitałowej i2 Development wchodzi: deweloper, biuro projektowe (Chamielec Architekci), oraz generalny wykonawca (KPB).

"To pozwala być nam niezależnym i generować znaczne oszczędności, co przekłada się na wysokość marży. Strukturę grupy kapitałowej traktujemy jako wyraźną przewagę konkurencyjną, która daje nam możliwość uzyskiwania ponadprzeciętnych marż brutto na sprzedaży od 35% do 45%, podkreślił Misztal.

i2 Development nie zamierza publikować prognoz wyników finansowych. Zarząd zakłada kilkudziesięcioprocentowy wzrost biznesu rok do roku. Firma zakłada sprzedaż ponad 400 mieszkań w tym roku (203 mieszkania sprzedane w I półroczu) wobec 254 sprzedanych mieszkań w 2014.