Producent poinformował, że pod koniec października pierwszy z pojazdów otrzymał homologację Urzędu Transportu Kolejowego. To ostatnia faza projektu, w ramach którego przewoźnik otrzyma 20 składów mogących poruszać się z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę - powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej prezes Stadler Polska Christian Spichiger.
"Dziewiętnaście z nich jest już uruchomionych. Dwudziesty pociąg jest w ostatniej fazie rozruchu. To pierwsze w Polsce Flirty wyprodukowane dla PKP Intercity z myślą o trasach długodystansowych" - wyjaśnił prezes Spichiger.

Wyprodukowane w Siedlcach pociągi będą od grudnia włączane do eksploatacji. Mają obsługiwać trasy z Warszawy do Bydgoszczy, z Olsztyna do Krakowa, z Gdyni do Katowic oraz z Krakowa do Szczecina. Wartość zrealizowanego kontraktu to ponad miliard 600 milionów złotych.