LPP uruchomi w I kw. 2016 roku nową markę, w ramach której do końca marca działać będzie 7 placówek oraz sklep internetowy, poinformowali przedstawiciele spółki.

"Nowa marka będzie nowoczesna i niezobowiązującą elegancją, skierowana będzie zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn w wieku powyżej 35 lat, mieszkańców dużych miast. Grupę docelową będą stanowić osoby ceniące ponadczasową elegancję i klasykę oraz zwracające uwagę na jakość zarówno materiałów, jak i wykonania" - poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz na konferencji prasowej.Lutkiewicz podkreślił, że sklepy będą łączyły w sobie nowoczesność oraz klasykę z najwyższymi standardami. Docelowo w ciągu najbliższych trzech lat powstanie 30 sklepów nowej marki, średnia ich powierzchnia będzie wynosić 350 m2. Średni paragon powinien wynosić 300 zł.W chwili obecnej grupa dysponuje 1 574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m2.

Firma planuje otworzyć w sumie ponad 100 sklepów wszystkich swoich marek w 2016 roku, z czego 70% będą to placówki własne, a 30% franczyzowe. Te ostatnie zostaną uruchomione na nowych rynkach, jakimi będzie Białoruś i Kazachstan. W chwili obecnej franczyza stanowi jedynie 10% wszystkich sklepów marek należących do LPP, poinformowali przedstawiciele spółki.

"Na rynkach niestabilnych stawiamy na franczyzę, ponieważ nie musimy angażować i ryzykować własnych środków przeznaczanych na sklepy własne. W przyszłym roku planujemy przeznaczyć na rozwój 400 mln zł, z czego 290 mln zł będą wydatkami na sklepy, co rok do roku będzie spadkiem o 26%, właśnie ze względu na zwiększone otwarcia sklepów franczyzowych" - powiedział wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.

Reklama

Lutkiewicz podkreślił także, że LPP przygląda się rynkowi bałkańskiemu, ale nie zapadła jeszcze decyzja czy sieć na niego wejdzie. W chwili obecnej grupa dysponuje 1 574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m2. LPP zarządza 5 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ok 4 758 mln zł w 2014 roku.