Biedronka w 2015 roku planowała otworzyć 100 placówek. Uruchomiła 102, ale zamknęła 22, co dało sieci przyrost na poziomie 80 placówek w ciągu roku. W sumie sieć skończyła 2015 rok z liczbą 2667 sklepów. W 2014 roku sieci udało się uruchomić 209 sklepów, a w samym IV kwartale 60 placówek. Dla porównania w IV kwartale 2015 roku Biedronce przybyło jedynie 8 lokali. Na koniec 2015 roku sieć miała 24 proc. udziałów w rynku. Lidl zakładał uruchomienie ponad 30 sklepów w Polsce, podobnie jak w poprzednim roku. Dotychczas  z oficjalnych komunikatów o otwarciach wynika, że w 2015 roku nowych sklepów powstało 31. 

W sumie do sieci Lidl należy blisko 580 placówek w Polsce. Lidl razem z Kauflandem (Grupa Schwarz) ma 8 proc. udziałów w rynku detalicznym. Sieć Netto w 2015 planowała uruchomienie ok. 20 sklepów i tyle uruchomiła. Obecnie do sieci należą 354 sklepy. Jeszcze w 2014 roku sieć zakładała, że będzie otwierać rocznie 40-50 placówek. Na 2015  i kolejne lata firma planuje uruchomianie 20 placówek rocznie, głównie w największych miastach w Polce.

Sieć Aldi, która nie zdradza swoich planów inwestycyjnych, w 2015 roku powiększyła się o 12 placówek i ma 106 sklepów (94 na koniec 2014 r.). Sieć rozwija się w tempie kilkunastu otwarć  w roku.

W 2015 roku z rynku zniknęła sieć Dyskont Czerwona Torebka, która planowała otwierać po 100 sklepów rocznie, ale po uruchomieniu 38 sklepów, została zlikwidowana.
Na polskim rynku na koniec 2015 roku działało 3705 sklepów dyskontowych, z czego do Biedronki należy 2667, a pozostali gracze łączne mają 1038 placówek. Eksperci prognozowali zbliżenie się do granicy czterech tys. placówek już w 2014 roku. Docelowo wielkość rynku dyskontów w Polsce szacowna jest na ok. pięć tys.

Zgodnie z danymi firmy Market Side w 2010 roku było w Polsce 2315 takich sklepów, w 2011 roku - 2608, w 2012 r. – 2952 placówki, w 2013 r. – 3294, a w 2014 r. – 3550.

informacja prasowa: dla handlu.pl