"Spółka według swojej najlepszej wiedzy przewiduje w 2016 w segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłoszenie przez kilku beneficjentów (7-8) postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na zakup trójczłonowych lub czteroczłonowych EZT w liczbie około 80 sztuk z terminem realizacji rozpoczynającym się w pierwszym kwartale 2017 roku" - czytamy w raporcie rocznym.

Ponadto Newag spodziewa się w bieżącym roku:

- ogłoszenia jednego lub dwóch postępowań na pojedyncze sztuki spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT)

-  w segmencie wagonów osobowych ogłoszenia postępowania przetargowego na naprawy rewizyjne 400 wagonów i ogłoszenia postępowań na modernizację wagonów w liczbie 50-60 sztuk

- pozyskania w segmencie lokomotyw spalinowych kilku zamówień w łącznej liczbie 8-10 lokomotyw 6Dg; spółka oczekuje też ogłoszenia postępowania na modernizację kolejnej partii lokomotyw 15D w liczbie ponad 40 sztuk z terminem realizacji dostaw do końca 2018 roku

- w segmencie lokomotyw elektrycznych w pierwszym kwartale złożenia oferty w postępowaniu ogłoszonym przez OBB Austria na dostawę 50 szt. lokomotyw sześcioosiowych, w którym spółka pozytywnie przeszła proces prekwalifikacji. Kontynuowane będą rozmowy z kilkoma przewoźnikami zainteresowanymi zakupem lokomotyw 4- i 6-osiowych. Ponadto spółka intensyfikuje proces dopuszczenia lokomotyw elektrycznych do eksploatacji na terenie kilku krajów europejskich.

"W segmencie tramwajów spółka rozpoczęła intensywne prace mające na celu przystąpienie do ogłaszanych postępowań na dostawę tramwajów, samodzielnie lub we współpracy z partnerami działającymi na tym rynku. Zważywszy na wolumen zakupów, który w tej perspektywie może sięgnąć 1000 sztuk spółka zamierza wykorzystać tę szansę. Spółka spodziewa się ogłoszenia postępowań (kilku) na łączną liczbą około 100 tramwajów w 2016 roku" - czytamy dalej.

W liście załączonym do raportu rocznego prezes Zbigniew Konieczek podkreśla, że spółka "intensywnie przygotowuje się" do brania udziału z przetargach tramwajowych i ma za sobą udane testy swoich konstrukcji.

Newag przypomina też, że uczestniczy w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego przez region Sycylii. W postępowaniu tym oferta spółki znajduje się na drugiej pozycji. Przedmiotem postępowania jest dostawa 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

"Spółka zamierza poszerzać swoją obecność na włoskim rynku. Po realizacji kontraktu dla FSE spółka będzie dysponować pojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony i przewoźników prywatnych. Plany rozwoju sprzedaży spółki na rynkach zagranicznych zakładają intensyfikację i poszerzenie współpracy z partnerami zagranicznymi przez wspólny udział w postępowaniach przetargowych w formie konsorcjum. W roku 2015 spółka w tej formie przystąpiła z Siemens AG do postępowania ogłoszonego przez Metropolitan EAD w Sofii na dostawę 20 (+ 10 opcja) pojazdów metra. W kręgu zainteresowania spółki w pierwszej kolejności znajdują się rynki europejskie, szczególnie rynki krajów Europy Środkowej" - podsumowano.

Grupa kapitałowa Newag zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka Newag Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Newag zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2013 r. W 2015 r. spółka miała 1,04 mld zł skonsolidowanych przychodów.