"Wszystkie nasze kolejne gry, których częstotliwość publikacji będzie większa niż dotychczas, będą dostępne wyłącznie w modelu Free2Play. Dużo więcej szczegółów naszej strategii i najbliższych planów zaprezentujemy 16 marca, w dniu publikacji naszych wyników rocznych" - powiedział Kościelny, cytowany w komunikacie.

Pierwszą grą zaprojektowaną od podstaw w modelu Free2Play będzie "Real Boxing 2". Gra będzie w pełni zintegrowana z technologiami wieloosobowych rozgrywek międzyplatformowych, analityki oraz obsługi zasobów gry. Premiera gry przewidziana jest na drugą połowę 2015 roku.

Przy przychodach na poziomie 5,7 mln zł (wzrost o 85% r/r), Vivid Games wypracował w IV kw. 2014 r. 1,18 mln zł zysku netto (wzrost o 134%). Narastająco sprzedaż spółki wzrosła do prawie 15,2 mln zł (wzrost o 89%), a zysk netto sięgnął 2,85 mln zł (wzrost o blisko 300%).

"Warto zwrócić uwagę, że nasze rosnące doświadczenie w zakresie monetyzacji produktów, sprawia że spółka osiąga coraz lepszy lewar operacyjny. Podczas gdy przychody wzrosły o 89%, wynik EBITDA i zysk netto zwiększyły się odpowiednio o 170 i 293%" - skomentował prezes Vivid Games.

Reklama

Jak podano, wzrost wyników to efekt stopniowego przechodzenia do pełnego modelu Free2Play. Udostępnienie "Real Boxing" w tym modelu w Apple App Store oraz Google Play spowodowało skokowy wzrost pobrań gry, których liczba przekroczyła 16 mln kopii.

"To z kolei w połączeniu z ciągle udoskonalanymi mechanizmami monetyzacji, dodatkową zawartością udostępnioną w aktualizacjach oraz dodatkowym źródłem wpływów w postaci wyświetlania reklam, szybko znalazło odzwierciedlenie w wynikach" - czytamy w komunikacie.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.