"Autobus ma nowoczesny design. Jest pokryty metalizowanym lakierem, wewnątrz są przezroczyste siedzenia. Deska rozdzielcza to panel dotykowy" - powiedział rzecznik MZA Adam Stawicki. Zaznaczył, że jest to pojazd prototypowy, którego nie ma jeszcze w produkcji. "Sprawdzamy, czy zda egzamin w przestrzeni miejskiej" - dodał.

Jak podaje MZA Solaris Urbino Electric posiada niezwykle cichy, pozbawiony biegów silnik, który zapewnia lepszy komfort jazdy. Do zasilenia pojazdu sprowadzono specjalne ładowarki, w tym szybką umożliwiającą uzupełnienie energii w ciągu półtorej godziny. Na jednym ładowaniu autobus może przejechać ok. 100 km.

Rzecznik prasowy firmy Solaris Mateusz Figaszewski powiedział PAP, że koszt ładowania pojazdu na dystansie 100 km jest od trzech do pięciu razy niższy w porównaniu do kosztów zużycia paliwa na takiej samej trasie. Zaznaczył, że wahania zależą od cen energii.

Dodał, że autobusy elektryczne są droższe od autobusów spalinowych, ale mogą być eksploatowane dwukrotnie dłużej niż autobusy spalinowe ze względu na większą żywotność silnika elektrycznego. Powiedział także, że trudno na razie mówić o cenie rynkowej autobusów elektrycznych. "Koszty wyprodukowania dwóch prototypowych egzemplarzy są relatywnie wysokie, przy uruchomieniu produkcji, znacznie spadną" - zaznaczył.

Reklama

Godziny odjazdu autobusu elektrycznego linii 222 z pętli:

W dzień powszedni: - Konwiktorska: 7.26, 9.21, 11.21, 15.19, 17.47 - Spartańska: 8.12, 10.17, 12.17, 16.38, 18.40

W dzień świąteczny: - Konwiktorska: 9.21, 11.01, 12.41 - Spartańska: 10.13, 11.53, 13.33

Kursy autobusu nie są uwzględnione w rozkładach rozwieszonych na przystankach.

ikona lupy />
Solaris Urbino Electric. Źródło: Materiały Prasowe Solaris / Media