W czwartek na profilu Audi Polska na Facebooku pojawiło się zdjęcie nowego modelu auta niemieckiego producenta na tle pomnika Powstania Warszawskiego w Warszawie. Po negatywnych komentarzach internautów zdjęcie zostało usunięte. Opublikowano też przeprosiny.

"Pragniemy przeprosić wszystkich za zamieszczenie zdjęcia modelu Audi na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. Wykorzystanie tego zdjęcia było oczywistym błędem i jest nam przykro, że zraniliśmy uczucia wielu osób. Bardzo przepraszamy" - czytamy w opublikowanym oświadczeniu.

Zdaniem historyka Tadeusza Płużańskiego, reklama w takiej formie jest "niesmaczna". Jego zdaniem, godzi ona w "historię i ducha narodowego". "Jest to specyficzna i dziwna forma reklamy Niemców w obliczu zbrodni wojennych, których się dopuścili. Powstanie Warszawskie jest jedną z większych zbrodni w wykonaniu nazistów" - powiedział historyk w rozmowie z Telewizją Republika.

Przypomniał, że pomnik powstał, by upamiętnić żołnierzy i cywilów, którzy zginęli w trakcie Powstania Warszawskiego. "Pomnik upamiętnia setki tysięcy cywilów, żołnierzy, ludzi kultury i sportu, którzy zginęli za sprawą Niemców i właśnie ich technologii wojennej. Robienie takich +reklam+ jest po prostu niesmaczne. Godzi to w naszą historię i ducha narodowego" - zaznaczył. (PAP)

Reklama