Haitong Bank podniósł wycenę Cyfrowego Polsatu do 30 zł, nadal rekomenduje kupuj


Warszawa, 12.07.2017 (ISBnews) - Analitycy Haitong Banku utrzymali rekomendację kupuj dla Cyfrowego Polsatu i podnieśli cenę docelową akcji do 30 zł z 27,1 zł, wynika z raportu datowanego na 11 lipca.
"Podwyżka jest wynikiem podniesienia prognozy EBITDA na lata 2017/18/19 odpowiednio o 1/1/4% oraz wzrostu wyceny mnożnikowej całej grupy porównawczej Cyfrowego Polsatu. Od momentu osiągnięcia historycznego maksimum na poziomie 27,8 zł, akcje spółki spadły o ok. 11%. Zdaniem Konrada Księżopolskiego z Haitong Bank, było to przesadzoną reakcją rynku na obawy, że obowiązkowa opłata medialna może zbyt negatywnie przełożyć się na wyniki firmy, natomiast póki co prace nad ustawą w negatywnym kształcie dla całej branży płatnej telewizji zostały obecnie zawieszone, co wyraźnie zmniejsza to ryzyko. Z drugiej strony analitycy Haitong Bank uważają, że rynek zignorował jak dotąd dobrą wiadomość o zdobyciu przez Cyfrowy Polsat wyłącznych praw do pokazywania Ligi Mistrzów UEFA/Ligi Europy w latach 2018-21, która znacznie wzmocni ofertę contentową Cyfrowego Polsatu na rynku i może zostać zmonetyzowana na wiele sposobów: jako czynniki do sprzedaży usług i wzrostu ARPU, zdobycia nowych klientów lub zatrzymania obecnych, a także jako przedmiot odsprzedaży dla innych dostawców płatnej telewizji" - czytamy w komunikacie poświęconym rekomendacji.
W czasach, kiedy dobrej jakości technologia i infrastruktura telekomunikacyjna stają się dobrem ogólnie powszechnym, prawdziwym czynnikiem, który wyróżnia operatora na rynku jest dobre i unikalne content video. Cyfrowy Polsat konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną w tym obszarze, co - zdaniem Haitong Bank - redukuje ryzyko biznesowe i tworzy atrakcyjne fundamenty dla długoterminowego rozwoju. Dodatkowo analitycy uważają, że Cyfrowy Polsat jest dobrze zarządzaną firmą, skoncentrowaną na kontroli kosztów i generującą dużo gotówki (wolne przepływy pieniężne na lata 2017/18 szacowane na poziomie 14,4/15,1%). To z kolei umożliwia delewarowanie i wypłatę dywidendy (stopa dywidendy w latach 2017/18 wyniesie odpowiednio 2 i 4%). Spółka na lata 2017/18 jest również wyceniana przy niewysokich mnożnikach, które wynoszą odpowiednio 7,0- i 6,5-krotność EV/EBITDA, podano także.
"Zdywersyfikowany model biznesowy Cyfrowego Polsatu, który koncentruje się na produkcji contentu i jego dystrybucji - w połączeniu z ok. 13,4 mln abonamentowych RGU (w tym 3,7 mln z płatnej telewizji) - daje firmie nie tylko kilka sposobów na spłacenie kosztów contentu UEFA, ale również szansę na dalsze kształtowanie i zmienianie rynku płatnej telewizji/telekomunikacji. Pierwszą naturalną 'ofiarą' wydaje się NC+ z ok. 2,1 mln subskrybentów płatnej telewizji. Dwa lata temu platforma ta straciła prawa do pokazywania La Liga, a obecnie i do Ligi Mistrzów, co może potencjalnie zachęcić klientów do przejścia do Cyfrowego albo w pakiecie SmartDOM, albo w standardowej ofercie płatnej telewizji" - czytamy dalej.
We wtorek na zamknięciu za akcję spółki płacono 25 zł.
(ISBnews)