Polskie marzenia o Luxtorpedzie. Czy rzeczywiście możemy stać się kolejową potęgą?

11 marca 2018, 19:00
Źródło:MAGAZYN DGP
Szybki pociąg na torach

Szybki pociąg na torachźródło: ShutterStock

Chociaż nie dopracowaliśmy jeszcze pociągów, które mogą rozpędzać się do 160 km/h, to już planujemy produkcję takich, które osiągną jeszcze większe prędkości.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
KioskWersja cyfrowaKioskWersja cyfrowaKioskWersja cyfrowa
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (13)

  • an(2018-03-11 20:33) Zgłoś naruszenie 2215

    Niedawno w kontekscie CPL czlonek rady nadzorczej kolei wypowiadal sie, ze uruchomienie kolei duzych predkosci (230/250 km/godz) jest pozbawione sensu gdyz wymaga wybudowania nowych torowisk ktorych koszt bedzie trudny do udzwigniecia a zysk to tylko kilkanascie minut. Wiec bajkopisanie potegi gospodarczej trwa w najlepsze.

    Odpowiedz
  • Dr. Tux(2018-03-12 07:09) Zgłoś naruszenie 175

    Nie nie , po co ,na co, co cokolwiej robić w "tym kraju". Najlepiej , żeby było tak jak było: PKP ; PLL LOT PŻM Pocztę Polską doprowadziĆ do bankructwa, Sprzedać potem wszystko niemcom za grosze u nich wszystko "da się" Oni nam potem kraj urządzą, lemingi swoich ślicznych główek nie będą musiały męczyć

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Bob(2018-03-11 21:14) Zgłoś naruszenie 168

    Tak jak i sensu nie miało kupowanie pendolino którymi też nikt nie jeździ prawie bo drogo cena biletu Warszawa -Kraków 120 zł ... 2 x więcej niż pospieszny godzinę krócej no i jeździ średnio 10% zapełnienia no ale einsteiny z PKP jeszcze nie wpadły an to że jak i tak dopłacają do tego to może by cenę biletu obniżył ale po co więcej pasażerów więcej roboty sprzątać trzeba a tak niech jeżdżą nowe puste piękne taki miś nasz

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Newsroom(2018-03-11 21:22) Zgłoś naruszenie 155

    Nie musimy być potęgą szybkich kolei, bo nie o to chodzi, być ścigać się z potęgami gospodarczymi, jak Chiny czy Japonia ! Chodzi o to, by mieć sieć szybkich kolei do 220 km oraz Lux Torpędę, która połączy np. Wybrzeże z południem kraju i to już będzie sporym osiągnięciem !

    Odpowiedz
  • Podróżnik(2018-03-12 08:27) Zgłoś naruszenie 48

    Chciałbym uzmysłowić tym którzy zachwycają się prędkością 250km/h ,że z Dubaju do Abu Dhabi budowany jest hiperlup z prędkością 1200km / h i bedzie gotowy za 5 lat.W związku z tym śmieszą mnie nazwy LUXTORPEDA o predkości 115km/h albo kolej o dużych prędkości albo NOWATORSKIE rozwiązanie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • n-x1(2018-03-12 09:06) Zgłoś naruszenie 24

    Takie rzeczy jeszcze nie tak dawno ogłaszał I sekretarz partii. Widać dalej tkwimy na etapie Gomułki i Gierka.

    Odpowiedz
  • AI(2018-03-12 10:56) Zgłoś naruszenie 21

    Dozwolona prędkość przez Racibórz to 30 km/h, urządzenia srk mają od 98 do ponad 120 lat.

    Odpowiedz
  • Polak(2018-03-12 18:13) Zgłoś naruszenie 13

    Haha, Japonia ma od lat 60-tych koleje jeżdżące z prędkościami 400 km/h. Jesteśmy megapotęgą, szczególnie z tymi chorymi ludźmi z PiS :)))))

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze