Solaris idzie na sprzedaż. Kto kupi polską gwiazdę eksportową?

2 kwietnia 2018, 20:23 | Aktualizacja: 05.04.2018, 11:48
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Solaris - lider wśród polskich producentów autobusów

Solaris - lider wśród polskich producentów autobusówźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Właściciele jednej z wizytówek eksportowych Polski szukają nabywcy na autobusowy biznes. zainteresowanych jest siedem podmiotów. Ofertę złożyć może również Polski Fundusz Rozwoju.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (59)

  • Investor(2018-04-11 17:17) Zgłoś naruszenie 00

    URSUS ? :]

    Odpowiedz
  • URS(2018-04-11 17:16) Zgłoś naruszenie 00

    URSUS !

    Odpowiedz
  • kp(2018-04-07 03:35) Zgłoś naruszenie 00

    Jak w przypadku Renault , państwo powinno odkupić pakiet kontrolny i kropka..................

    Odpowiedz
  • MW(2018-04-04 06:54) Zgłoś naruszenie 18

    Ten artykuł przeżył z pewnością jakiś najazd obrońców demokracji. Nie jest możliwe aby normalni ludzie się cieszyli że polski kapitał straci kontrole nad taką firmą i przyszłe zyski z jej działalności które wszystkim nam mogłyby się przysłuzyć. Ale obrońca jak to obrońca..

    Odpowiedz
  • tom(2018-04-03 23:02) Zgłoś naruszenie 305

    "Potęgę Solarisa zbudowaliście z mężem. Dlaczego oddał ster rządów pani? Bo w życiu każdego biznesmena przychodzi czas, że trzeba szykować miejsce dla następnego pokolenia. Mąż doszedł do wniosku, że on pierwszy pójdzie do rady nadzorczej, a ja później do niego dołączę. Mam nadzieję, że firmę przejmą nasze dzieci. Ale nie chcielibyśmy popełnić błędów właścicieli Neoplana i zaufać wyłącznie genom. Jeśli będzie taka konieczność, Solarisem pokieruje jakiś zdolny menedżer. " Powód jest już znany

    Odpowiedz
  • gonzo(2018-04-03 12:29) Zgłoś naruszenie 16046

    Lepiej dobrze sprzedać i spokojnie żyć do końca życia niż użerać się z bolszewikami z PiS-u. Wstanie taki, rano - jeden z drugim - lewą nogą i nąśle na nich różne CBA, skarbówki i użytecznych idiotów z TVP. No bo jak to możliwe, że się uczciwie dorobili? Mus, że kradli.

    Odpowiedz
  • Zawiedziona(2018-04-03 12:19) Zgłoś naruszenie 921

    Najlepsze jest to, że pracownicy dowiadują się o tym z mediów, a dopiero co przed tygodniem świętowali 20-lecie oddziału firmy w Środzie. Przykre to, myślę, że zanim sprzedadzą firmę to pracownicy traktowani w ten sposób już sobie inną pracę znajdą.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Antoni(2018-04-03 11:41) Zgłoś naruszenie 119

    Zdrada! Targowica!

    Odpowiedz
  • G(2018-04-03 11:18) Zgłoś naruszenie 1538

    Po co sprzedają, nic sie nie da utrzymać w naszych rekach

    Odpowiedz
  • bun(2018-04-03 11:09) Zgłoś naruszenie 1845

    W Polsce jest wielu milionerów, których jeśli nie samemu, to w konsorcjum stać na to by kupić tę firmę i dalej promować dobrą markę. Nie trzeba od razu nacjonalizować. Problem w tym, że ci biznesmeni nie mają takich ambicji. Wolą szybkie łatwe interesy albo jeszcze lepiej kombinacje z politykierami jak tu wyrolować Państwo i podatników. Np pewien pan K. i jego słynna autostrada.

    Odpowiedz
  • ...(2018-04-03 11:07) Zgłoś naruszenie 426

    Obdzierają Polskę z resztki godności

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • n.(2018-04-03 10:05) Zgłoś naruszenie 1464

    Dopóki gładko się zarabiało to mieli chęć. A jak sami przyznali,że trzeba zainwestować w przyszłość ( autonomiczne pojazdy, elektryczne i eko) to już za duże wyzwanie dla polskiego bYznesu. Jednak rwa nic się nie zmieniło w mentalności polskiego przedsiębiorcy. W Niemczech nie do pomyślenia.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • bartek(2018-04-03 09:24) Zgłoś naruszenie 18615

    Po co PFR ma marnować pieniądze podatników. Pewnie będą tak zdeterminowani, że nie odpuszczą.

    Odpowiedz
  • tui(2018-04-03 09:07) Zgłoś naruszenie 15431

    Jakbym miał wielomiliardowy biznes, wstrzymywany zwrot vat i wizję rozprawy z kukiełkami ziobry, też bym się zastanowił czy to dalej ciągnąć.

    Odpowiedz
  • julek(2018-04-03 09:06) Zgłoś naruszenie 20227

    I bardzo dobrze. W Polsce jest bardzo trudno prowadzić biznes, jest niesprzyjające otoczenie prawno-podatkowe a jeszcze na dodatek w świadomości rodaków każdy biznesmen to złodziej.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Jaro(2018-04-03 07:03) Zgłoś naruszenie 2088

    Spokojnie, ludzie... to tylko biznes. Przedsiębiorstwa się skupują i wyprzedają każdego dnia, w takich Niemczech czy UK też. Różnica jest taka, że tam w większości — choć nie zawsze! — nabywcami są krajowe podmioty. U nas jest takich stosunkowo niewiele — ale razem z rozwojem polskiego przemysłu i sektora usług, takich miejscowych fortun będzie przybywać i my też zaczniemy skupywać nie tylko nasze, ale i niemieckie czy brytyjskie firmy. A oni nasze — jeżeli będzie im się to opłacało. I tyle, nie ma o co drzeć szat. Bez oceanu ropy pod ziemią nie da się przeskoczyć z pariasów w grube ryby światowego rynku w jedno czy dwa pokolenia. To wymaga czasu.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Eed(2018-04-03 05:15) Zgłoś naruszenie 2645

    Doradza firma z Monachium czyli tam gdzie jest siedziba Man. I wszystko jasne!!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • alex(2018-04-03 00:09) Zgłoś naruszenie 4619

    Trzeba zacząć zerkać na Chiny. Dziś było info o rozmowach Trump - Putin, jeśli się dogadają i będzie kolejny reset, zostaniemy w Polsce z ręką w nocniku. Musimy uciekać do przodu i zbliżyć się do Chin jeśli nie chcemy dominacji rosyjskiej lub niemieckiej.

    Odpowiedz
  • anna(2018-04-02 23:35) Zgłoś naruszenie 1737

    prima aprilis?

    Odpowiedz
  • prjam(2018-04-02 23:34) Zgłoś naruszenie 855

    Ta firma o dobrej nazwie i marce mogłaby po zainwestowaniu pokaźnych pieniędzy budować miejskie auta elektryczne. Orlen przymierzał się z planu Junckera do budowy fabryki baterii. Reszta części których jest w Polsce wytwarzana. No to chyba jedyna szansa na elektromobilność.

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze